24 فروردين 1400 - 16:46

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت پس از کسب داده‌های مثبت از واردات و صادرات چین افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۳۴۲۲
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه قیمت نفت پس از داده های مربوط به واردات چین افزایش یافت با وجودی که بازارها از تنش های خاورمیانه که تاکنون اختلالی در عرضه نفت ایجاد نکرده اند، شانه خالی کردند. معاملات آتی نفت خام برنت با ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید در حالی که معاملات آتی نفت خام ایالات متحده با ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به ۵۹ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید. هر دو تغییر زیر ۱ درصد دارند.


صادرات چین با سرعت بالایی در ماه مارس رشد کرد در حالی که با افزایش تقاضای جهانی در میان پیشرفت واکسیناسیون COVID-۱۹ در جهان، بهبود اقتصادی کشور را تقویت می کند و رشد واردات به بالاترین مقدار در چهار سال گذشته رسیده است.


با افزایش عملیات پالایشگاه ها، واردات نفت خام به چین در ماه مارس ۲۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود. روز دوشنبه نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که از قیمت ها پشتیبانی می کند، ذخایر نفت خام ایالات متحده برای سومین هفته متوالی کاهش یافته، در حالی که احتمالاً موجودی های تقطیری و بنزین رشد می کنند.


روز دوشنبه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اعلام کرد: انتظار می رود تولید نفت ایالات متحده از شیل برای سومین ماه متوالی افزایش یابد. تحلیل گران گفتند: افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تنها در صورت همراه شدن با اختلال در عرضه، تاثیر قابل توجهی بر قیمت نفت خواهد داشت. از سوی دیگر، سرعت واکسیناسیون پایین در اروپا و پیش بینی عرضه اضافی نفت از ایران در ماه های آینده، افزایش قیمت را محدود کرد.

برچسب ها: چین قیمت نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها