01 ارديبهشت 1400 - 13:18

ریزش ۱۲۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس در آغاز اردیبهشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۲ هزار و ۵۲۷ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۲۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۳۵۸۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین روز هفته (چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۲۵۹ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد به رقم ۳۱۴ هزار و ۴۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۶۱۲ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد، عدد ۴۳۰ هزار و ۷۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۰۴۹ واحدی به رقم ۲۷۹ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۱۵۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۷۴۵ واحد کاهش به رقم ۸۷۸ هزار و ۹۱۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۳۳۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، شپنا، وغدیر و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپاسار، وبملت و وکار، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۲۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۳۷  هزار و ۹۷۱  نوبت معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۱۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شغدیر(پتروشیمی غدیر) با ۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ساراب، وکار، وپاسار، وبملت و شفن بود. همچنین نماد معاملاتی سفارس(سیمان فارس و خوزستان) با ۷.۶۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای رتاپ، سغرب، سشرق، وساخت، وساپا و شپنا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس ریزش شاخص ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر