01 ارديبهشت 1400 - 16:21

افزایش تولید ناخالص داخلی روسیه در ماه مارس ۲۰۲۱

تولید ناخالص داخلی روسیه پس از ۲.۵ درصد کاهش در ماه فوریه، در ماه مارس ۰.۵ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۳۵۹۲
روسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از تاس، پویایی تولید ناخالص داخلی روسیه برای اولین بار از مارس سال گذشته در مارس ۲۰۲۱ مثبت شد. وزارت توسعه اقتصادی روز سه شنبه گزارش داد: تولید ناخالص داخلی روسیه پس از افت ۲.۵ درصدی در ماه فوریه، در ماه مارس ۰.۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، تولید ناخالص داخلی به ۱.۳ درصد کاهش یافت.


وزارت توسعه اقتصادی روسیه، در مارس ۲۰۲۱، نرخ تولید ناخالص داخلی برای اولین بار از اواخر سه ماهه اول سال گذشته مثبت شد و  به اندازه ۰.۵ درصد سالانه بود (پس از کاهش ۲.۵  درصد سالانه در فوریه، ۲.۲  درصد در ژانویه). طبق این نتایج سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، تولید ناخالص داخلی به  میزان ۱.۳ در سال کاهش یافت (در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، کاهش ۱.۸ درصد بود، در سال ۲۰۲۰ ، ۳.۰ درصد سالانه)، در این گزارش آمده است.


علاوه بر این، این وزارت داده ها در مورد کاهش تولید ناخالص داخلی در ماه فوریه را به میزان ۰.۳ درصد و تا ۲.۵ درصد اصلاح کرد. به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت توسعه اقتصادی : پویایی تولید ناخالص داخلی روسیه در ماه مارس ۲۰۲۱ برای اولین بار از ماه مارس سال گذشته مثبت شد. وزارت توسعه اقتصادی کاهش بالای بیکاری را در این روند مهم می داند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر