04 ارديبهشت 1400 - 09:32

قیمت نفت افزایش یافت

با وجود داده‌های PMI در اروپا و بهبود اقتصادی از یکسو و افزایش موارد ابتلا به کرونا در هند از سویی دیگر، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۳۶۱۵
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز جمعه قیمت نفت با پشتیبانی حاصل از داده های اقتصادی صعودی ایالات متحده و اروپا افزایش یافت، اگرچه افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا در هند همچنان قیمت ها را تحت فشار قرار داده است.


هر بشکه نفت خام برنت با ۷۷ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، به ۶۶.۱۱ دلار رسید. هر بشکه نفت خام آمریکایی وست تگزاس اینترمدیت ۷۱ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۶۲.۱۴ دلار رسید. طی هفته گذشته، هر دو نفت خام حدود ۱ درصد کاهش یافتند که دلیل آن افزایش موارد ابتلا به عفونت در هند و ژاپن، سومین و چهارمین واردکنندگان بزرگ نفت در جهان است.


داده های PMI منطقه یورو در ماه آوریل، بهبودی بیش از حد انتظار را نشان داد و بیشتر کشورهای اروپایی شروع به کاهش تعطیلی ها و محدودیت های مربوط به ویروس کرونا کردند. فرانسه گفت که مدارس روز دوشنبه بازگشایی می شوند. داده های ایالات متحده به این چشم انداز خوش اضافه شد. هفته گذشته تعداد آمریکایی هایی که مطالبات جدید خود را برای مزایای بیکاری مطرح می کردند به پایین ترین سطح در ۱۳ ماه گذشته رسید. یک متخصص گفت: PMI ها در سراسر اروپا به خصوص پس از گزارش بیکاری شدید در ایالات متحده واقعاً خارج از نمودار بودند.


پالایشگاه آمریکایی والرو (VLO.N) گفت تقاضا برای بنزین و گازوئیل نسبت به سطح قبل از همه گیری ۹۳ درصد و ۱۰۰ درصد است. گفته می شود که فعالیت بین المللی نفت باید تا پایان سال جاری و بعد از آن افزایش یابد. به گفته شرکت خدمات انرژی Baker Hughes Co (BKR.N)، شرکت های انرژی ایالات متحده برای اولین بار از ماه مارس تعداد سکوهای نفتی را کاهش داده اند، در حالی که  این هفته سکوها با یک واحد کاهش به ۴۳۸ دکل رسیده است. قبل از این هفته، ماشین های حفاری طی پنج هفته متوالی سکوهایی را اضافه کردند و نسبت به افت تا تعداد ۲۴۴ دکل در آگوست ۲۰۲۰، ۸۰ درصد رشد داشته اند.


با افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا در هند، نگرانی های تقاضای نفت افزایش یافت. چندین کشور شامل استرالیا، انگلیس، کانادا و امارات متحده عربی پروازهای هند را ممنوع کرده یا کاهش داده اند. ژاپن روز جمعه تعطیلی جدیدی در توکیو، اوساکا و دو استان دیگر را اعلام کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر