04 ارديبهشت 1400 - 11:45

احتمال تثبیت نرخ بهره بانکی روسیه در ۲۰۲۱

رییس بانک مرکزی روسیه باقی ماندن نرخ بهره ۵ درصدی را تا پایان سال رد نکرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ‌در محدوده ۴.۸ تا ۵.۴ درصد باشد.
کد خبر : ۱۲۳۶۲۱
بانک مرکزی روسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از تاس، الویرا نبیولینا، چشم اندازی در مورد مسیر تغییرات نرخ بهره منتشر کرده و آن را در لیست سایر شاخص های اقتصاد کلان قرار داد. رییس بانک مرکزی روسیه، اینکه نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۲۱، ۵ درصد باقی بماند را رد نکرد.


وی گفت: چنین سناریویی امکان پذیر است و به چگونگی اوضاع بستگی دارد، به همین دلیل طیف وسیعی از نرخ بهره متوسط ‌را برای سال ۲۰۲۱ و پایانش ارائه کردیم.


۲۳ آوریل، وی شروع به انتشار چشم اندازی در مورد مسیر تغییر نرخ های بهره کرد و آن را در لیست سایر شاخص های اقتصاد کلان قرار داد. پیش بینی می شود نرخ بهره در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ‌در محدوده ۴.۸ تا ۵.۴ درصد باشد.


اوایل روز جمعه، بانک روسیه برای دومین بار نرخ بهره خود را در سال جاری از ۴.۵ درصد در سال تا ۵ درصد افزایش داد. وی گفت: بانک مرکزی در جلسات آینده خود ضرورت افزایش بیشتر نرخ بهره را در نظر خواهد گرفت. هیات مدیره آن جلسه بعدی جهت بررسی نرخ بهره را در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ برگزار خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر