07 ارديبهشت 1400 - 11:02

قیمت جهانی طلا ثابت ماند

با توجه به جلسه پیش روی بانک فدرال رزرو، قیمت طلا ثابت ماند.
کد خبر : ۱۲۳۷۰۲
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه قیمت طلا در آستانه جلسه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده کمی تغییر کرد، در حالی که پالادیوم زیر پیک قبلی قرار گرفت. طلای اسپات با قیمت ۱۷۸۰.۸۶ دلار در هر اونس ثابت بود. معاملات آتی طلا در ایالات متحده با ۱۷۸۰.۱۰ دلار در هر اونس تغییر چندانی نکرد.


 پالادیوم پس از رسیدن به بالاترین قیمت خود در روز دوشنبه یعنی۲۹۴۱ ، با قیمت ۲۹۲۴.۹۳ دلار در هر اونس بود. شاخص دلار در برابر رقبای خود کمی بالاتر قرار گرفت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد. فعالان بازار در حال بررسی جلسه سیاست دو روزه بانک فدرال ایالات متحده هستند که چهارشنبه به پایان می رسد و انتظار نمی رود تغییر عمده ای در سیاست ها ایجاد شود، سرمایه گذاران به چشم انداز جروم پاول در اقتصاد توجه خواهند کرد.


انتظار می رود در روز سه شنبه بانک مرکزی ژاپن محرک های عظیم خود را حفظ کند و پروژه حذف تورم را برای سال های آینده هدف خود قرار  دهد، در حالی که محدودیت های جدید برای مبارزه با افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹، رشد تقاضای جهانی را تحت الشعاع قرار می دهد. سفارش های جدید کالاهای اصلی ساخت ایالات متحده در ماه مارس به طور قابل توجهی افزایش یافت و محموله ها نیز افزایش یافت، و این انتظارات برای افزایش سرعت رشد اقتصادی در سه ماهه اول را تقویت کرد با وجودی که کمک های گسترده دولت و بهبود سلامت عمومی موجب افزایش تقاضا شد.


گزارش شده است که بیش از ۱۴۷.۲۳ میلیون نفر با ویروس کرونا در جهان آلوده شده و ۳ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۱۶۸ نفر فوت کرده اند. روز دوشنبه هند به نیروهای خود دستور داد تا برای مقابله با افزایش موارد ابتلای جدید ویروس کرونا کمک کنند.


نقره با افت ۰.۱ درصد به ۲۶.۱۹ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۴۷.۹۰ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها