07 ارديبهشت 1400 - 12:18

افت قیمت مسکن در پایتخت/ معاملات ۶۰ درصد کاهش یافت

آمارهای بانک مرکزی از بازار مسکن در شهر تهران حاکی از کاهش ۶۰ درصدی معاملات و افت ۳ درصدی قیمت مسکن در فروردین ماه ۱۴۰۰ نسبت به اسفندماه ۹۹ است.
کد خبر : ۱۲۳۷۰۴
مسکن

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.



همچنین در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۶۰.۳ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.


در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسرکونی معامله شده معادل ۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۱۳.۳ و ۸۱.۴ درصد افزایش نشان می‌دهند.



حجم معاملات مسکن


بررسی توزیع تعداد واحدهی مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ حاکی از آن است که از مجموع ۲۰۹۴ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۵.۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. سه مذکور در مقایسه با فروردین ماه سال قبل حدود ۶.۵ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالا در گروههای "۶ تا ۱۰" ،"۱۱ تا ۱۵ "و "۱۶ تا ۲۰ "سال ساخت افزوده شده است.



تحولات اجاره بهای مسکن


بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل ۲۳.۲ و ۳۶.۱ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر