07 ارديبهشت 1400 - 14:17

برگزاری جلسه اوپک پلاس زودتر از موعد مقرر

جلسه اوپک پلاس یک روز زودتر از موعد مقرر، به امروز و تاریخ ۲۷ آوریل تغییر یافت در حالی که دلایل تغییرتاریخ جلسه از ۲۸ آوریل مشخص نشده است.
کد خبر : ۱۲۳۷۰۹
اوپک

به گزارش ایبِنا به نقل از تاس، جلسه کمیته نظارت بر اوپک پلاس و نشست روسای آن در تاریخ ۲۷ آوریل، مطابق دستور کار اوپک، یک روز زودتر از برنامه قبلی برگزار می شود. دلایل انتقال جلسه از ۲۸ آوریل مشخص نشده است. پیش از این، دبیرخانه اوپک گزارش داده بود که روسای اوپک پلاس در این هفته دو جلسه برگزار می کنند و نه تنها می توانند اوضاع را طبق برنامه ارزیابی کنند، بلکه اقدامات جدید در بازار نفت را نیز مورد بحث و بررسی قرار می دهند.


به گفته محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، بازار نفت سیگنال های مثبتی را نشان می دهد، اما فاکتورهایی وجود دارد که نیاز به نظارت دقیق دارند. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پیش از این به خبرنگاران گفت که در این جلسه روسای اوپک پلاس چشم انداز توسعه بازار نفت را ارزیابی می‌کنند و می‌توانند تصمیمی را که در اوایل آوریل گرفته شده است تأیید کنند. به گفته وی، کشورهای اوپک پلاس در ماه می تا جولای تولید نفت را به میزان ۲.۱ میلیون بشکه در روز بازیابی خواهند کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر