07 ارديبهشت 1400 - 14:58

افزایش ۹۰ درصدی سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه مارس

سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه مارس بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۲۳۷۱۵
صنعت چین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز سه شنبه اداره ملی آمار چین (NBS) گفت که از سال گذشته سود شرکت های صنعتی در ماه مارس به شدت افزایش یافته است، در حالی که تقاضای مواد اولیه همراه با بهبود اقتصادی کشور افزایش یافته است. داده ها نشان می دهد که سود در ماه مارس به ۷۱۱.۱۸ میلیارد یوان (۱۰۹.۶ میلیارد دلار) افزایش یافته است که ۹۲.۳ درصد بیشتر از یک سال قبل است، درست زمانی که این اقتصاد تحت تأثیر بحران کووید قرار گرفت. سرعت رشد از دو ماه اول امسال کند شد، سود در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ ، در ژانویه-فوریه ۱۷۹ درصد افزایش یافته است.


به گفته یک متخصص سود زیاد در صنایع تولید و فرآوری مواد خام به ویژه مواد شیمیایی، فلزات و نفت با افزایش تقاضا به رشد سود صنعتی کمک کرد.از ژانویه تا مارس، سود شرکت های صنعتی با ۱۳۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۱.۸۲۵ تریلیون یوان (۲۸۱ میلیارد دلار) رسیده است.


تولید ناخالص داخلی چین هم در سه ماهه اول با رکورد رشد ۱۸.۳ درصد همراه بوده است که ناشی از تقاضای شدیدتر در داخل و خارج از کشور است. صادرات این کشور در ماه مارس به شدت افزایش یافت و واردات در ماه گذشته با سرعتی بالاتر از حد انتظار، بیشترین افزایش را طی چهار سال گذشته داشته است. با این وجود، ماه قبل تولید صنعتی با سرعت کمتری نسبت به پیش بینی رشد کرد، در حالی که بدهی های شرکت های صنعتی در پایان ماه مارس، در مقابل رشد ۹.۴ درصدی در پایان ماه فوریه، ۹.۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

برچسب ها: چین شرکت صنعتی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر