08 ارديبهشت 1400 - 15:46

هدف بانک توسعه تعاون برآورده کردن حداکثری انتظارات تعاونی‌هاست

مدیر عامل بانک توسعه تعاون بر لزوم برآورده سازی حداکثری انتظارات ذینفعان و تعاونگران تاکید ورزید.
کد خبر : ۱۲۳۷۳۷
هدف بانک توسعه تعاون برآورده نمودن حداکثری انتظارات تعاونی‌هاست

به گزارش ایب؛نا به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، حجت‌اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون که به همراه محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانهای کرمان و خراسان رضوی سخن می‌گفت اظهار داشت: تعاونگران به عنوان ذینفعان و مشتریان بانک انتظارات و توقعات متعددی از بانک تخصصی بخش دارند که تأمین نیازهای مالی و بانکی و اعتباری تعاونگران از مهمترین راهبردهای بانک به شمار می‌رود.

مهدیان تصریح کرد: چنانچه شرکت تعاونی به نحو مناسبی در چرخه فعالیت باشد و طرح کسب و کار و درخواست تسهیلات را به واحدهای بانکی توسعه تعاون ارائه دهد و شرایط اصلی مورد نیاز برای دریافت تسهیلات را فراهم نماید، از خدمات اعتباری بانک بهره‌مند می‌گردد.

وی افزود: بارها تاکید نموده‌ایم در تکمیل مدارک و تأمین وثائق و تضمینات نیز نهایت سهل‌گیری و راهنمایی از سوی همکاران لحاظ می‌شود.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با بیان عاملیت بانک در طرح‌های ملی گفت: چنانچه تعاونگران در مناطق روستایی و عشایری واقع باشند، شرایط بهره‌مندی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری قابل فراهم است. اگر شرکت تعاونی در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی مشغول به فعالیت باشد، امکان دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و نیز ماده ۵۲ قوانین سنواتی بودجه برای متقاضیان مهیا خواهد بود.

وی ادامه داد: چنانچه شرکت تعاونی در چارچوب طرح‌های مذکور نیز قابل تعریف نباشد، تسهیلات از منابع داخلی بانک نیز قابل پرداخت است.

مهدیان خاطر نشان کرد: طی سفرهای اخیر به همراه معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ طرح‌های متعددی از سوی شرکت‌های تعاونی برای دریافت تسهیلات ارائه گردیده است که تلاش همکاران بر این است بهترین شرایط برای متقاضیان به لحاظ مولفه‌های سود و بازپرداخت فراهم گردد.

وی خطاب به شرکت‌های تعاونی اعلام داشت: از این شرکت‌ها نیز انتظار می‌رود در ارائه پروانه و مجوز فعالیت تعاونی، صورت‌های مالی و گزارش فعالیت در قالب استانداردهای حسابداری و مدارک موردنیاز مالیاتی را فراهم نمایند تا همکاران در تشکیل پرونده و تکمیل ملزومات با نهایت سرعت، خدمات اعتباری را ارائه نمایند.

وی همچنین به تشکیل جلسات متعدد با هماهنگی ارکان معاونت تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره نمود و گفت: عزم و اراده جدی در حمایت از تعاونی‌ها وجود دارد و برنامه عملیاتی برای پیشبرد طرح‌ها و اعطای تسهیلات به‌ویژه طرح‌های ارائه‌شده طی پنج سفر اخیر به پنج استان تعیین گردیده است.

محمدجعفر کبیری معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارکان حمایتگر بخش تعاون ازجمله معاونت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تدابیر و راهکارهای ویژه‌ای جهت ارائه تسهیلات راهگشا به تعاونگران در نظر گرفته و به مرحله اجرا درمی‌آورند.

در این جلسه البرز محمدی مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری بانک توسعه تعاون مطالب مهمی را در خصوص نحوه پیشرفت طرح‌های درخواستی از سوی تعاونگران ارائه دادند و رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، غلامرضا کافی زاده مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان کرمان، حمیدرضا پناه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی و مهدی امین بیدختی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان خراسان رضوی در خصوص مراحل تشکیل پرونده‌ها و نحوه راهنمایی متقاضیان توضیحاتی ارائه کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر