08 ارديبهشت 1400 - 16:03

احتمال کوچک شدن اقتصاد هند با موارد بالای کرونا مثبت

تحلیل‌گران هشدار دادند که ممکن است با موارد ابتلای بالای Covid-۱۹ در هند، اقتصاد هند کوچک شود.
کد خبر : ۱۲۳۷۴۱
اقتصاد هند

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، اقتصاددانان گفتند: ممکن است جدیدترین موج ویروس کرونا در هند باعث کوچک شدن سومین اقتصاد بزرگ آسیا شود، که سال گذشته هنوز از رکود ناشی از همه گیری خارج نشده و پیش بینی های قبلی اصلاح شد.


هند طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۳۱۴۴ مورد ابتلای دیگر را گزارش کرده است، که باعث افزایش موارد ابتلای Covid در این کشور به بیش از ۱۷.۶ میلیون نفر شده است. برخی از استان ها محدودیت های سختگیرانه یا جزئی را اعمال کرده اند.


به گفته یک تحلیلگر هندی سه ماهه اول سال مالی که در آوریل آغاز می شود به وضوح رشد متوالی دیده خواهد شد. وی پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی این کشور از آوریل تا ژوئن حدود ۱.۵ درصد کاهش یابد. با توجه به محدودیت های گسترده ای که در سراسر مناطق مشاهده می کنیم، خطر رکود وجود دارد.


با این حال، ممکن است این اقتصاد در مقایسه با سه ماهه نخست مالی سال گذشته فقط ۲۵ درصد رشد کند، با این که تولید ناخالص داخلی هند در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ تقریبا ۲۴ درصد کاهش یافت.


یک اقتصاددان گفت: ممکن است هنوزهم بتوانیم رشد دو رقمی داشته باشیم. پیش بینی می شود که اقتصاد هند برای سال مالی کامل که در مارس ۲۰۲۲ به پایان می رسد ۱۰.۵ درصد رشد کند. وی افزود که نوعی بهبود در دوره جولای تا سپتامبر پیش بینی می شود. همچنین اشاره کرد که محدودیت های موجود در مقایسه با محدودیت هایی که در موج اول عفونت ها اعمال شده، بیشتر در قسمت خدمات متمرکز است. به اندازه کافی شواهدی در مورد کارخانه های استان ماهاراشترا داریم که علی رغم تعطیلی ها قادر به کار با ظرفیت ۱۰۰٪ هستند. ماهاراشترا، به مرکز دومین موج Covid هند تبدیل شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر