11 ارديبهشت 1400 - 15:46

تقاضای نفت در هند کاهش یافت

با تشنج ناشی از موج جدید ویروس کرونا، تقاضای نفت در هند کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۳۷۸۱
تقاضای نفت هند

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، بحران Covid-۱۹ هند، تقاضا برای سوخت حمل و نقل را به کمترین مقدار در چند ماه گذشته رسانده است و خطرات مصرف انرژی را در بحبوحه ی بهبود نابرابر جهانی از همه گیری برجسته می کند. بر اساس اطلاعات اولیه مقامات مطلع، فروش بنزین مورد استفاده در اتومبیل ها و موتورسیکلت ها در ماه آوریل، به ۲.۱۴ میلیون تن کاهش یافت و به کمترین میزان از ماه آگوست رسید. فروش گازوئیل، نسبت به ماه فوریه، بیشتر بود. با در نظر گرفتن این مورد، فروش ماهانه پرمصرف ترین سوخت کشور در ماه گذشته کمترین مقدار از ماه اکتبر بوده است.



تولیدکنندگان اصلی نفت، شامل اعضای کارتل اوپک پلاس و معامله گران، در حال پیگیری ویرانی های ناشی از موج ابتلای به ویروس کرونا در سراسر کشور هستند. تعطیلی ها و منع رفت و آمد در استان ها و شهرهایی مانند دهلی نو و بمبئی، تحرک را کاهش داده و این گمان را تقویت می کنند که پالایشگاه های کشور خرید نفت خام را کاهش می دهند.


با وجود مخمصه هند، نفت برنت در ماه آوریل با امید سرمایه گذاران به بهبود در سایر نقاط، به ویژه ایالات متحده، چین و اروپا، تقاضای کلی را کاهش می دهد. با توجه به این شرایط، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن توافق کردند که از این ماه محدودیت های عرضه را کاهش دهند، در حالی که موج جدید ویروس در هند و سایر کشورها ممکن است بهبود را از بین ببرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر