11 ارديبهشت 1400 - 15:47

انتشار بزرگ‌ترین صکوک پایداری توسط بانک توسعه اسلامی

از لحاظ جغرافیایی، توزیع صکوک مذکور از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد، به‌طوریکه ۶۱ درصد آن به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، ۲۴ درصد به منطقه آسیا و ۱۳ درصد به منطقه اروپا اختصاص یافته است.
کد خبر : ۱۲۳۷۸۲
اوراق

به گزارش ایبِنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و بر اساس بیانیه رسمی IsDB ، بانک توسعه اسلامی، صکوک پایداری با رتبه AAA  و ارزش ۲٫۵ میلیارد دلار را منتشر کرده است. صکوک پایداری به عنوان بزرگ‌ترین انتشار عمومی بانک توسعه اسلامی تا به امروز است که با سررسید ۵ ساله و نرخ سود ۱٫۲۶۲ درصدی، تحت برنامه صدور گواهی اعتماد به ارزش ۲۵ میلیارد دلار، ارائه شده است.


منافع و عایدی حاصل از انتشار صکوک پایداری تحت چارچوب ثبات مالی IsDB، برای تأمین اعتبار پروژه‌های سبز به میزان ۱۰ درصد و تأمین پروژه‌های توسعه اجتماعی به میزان ۹۰ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این انتشار همچنین نشان‌دهنده دومین صکوک پایداری IsDB با نرخ AAA در بازارهای جهانی سرمایه و سومین تجارت مبتنی بر چارچوب مالی پایدار IsDB است.


از لحاظ جغرافیایی، توزیع صکوک مذکور از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد، به‌طوریکه ۶۱ درصد آن به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، ۲۴ درصد به منطقه آسیا، ۱۳ درصد به منطقه اروپا و ۲ درصد به سایر کشورها اختصاص یافته است. علاوه بر این، از لحاظ نهادهای مالی نیز به ترتیب ۷۸ درصد به بانک‌های مرکزی و نهادهای رسمی، ۱۸ درصد به خزانه‌داری‌ بانک‌ها و ۴ درصد به مدیران صندوق‌ها، بانک‌های خصوصی و سایر نهادها تخصیص داده شده است.


به گفته دکتر بندر حجار، رئیس بانک توسعه اسلامی در شرایط موجود، تقاضا برای تأمین مالی پایداری از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به قیمت‌گذاری موفقیت‌آمیز صکوک پایداری، از ذی‌نفعان صنعت مالی اسلامی خواسته است تا صکوک سبز و پایداری را به عنوان راه‌حل‌های نوآورانه برای حل چالش‌های جهانی و مبارزه با پاندومی کرونا ترویج دهند.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر