11 ارديبهشت 1400 - 15:50

بانک اسلامی قطر برنده ۴ جایزه معتبر بانکی در سال ۲۰۲۱

بانک اسلامی قطر توانسته چهار جایزه معتبر بانکی«برترین بانک مشارکتی اسلامی در جهان»، «برترین بانک اسلامی در خاورمیانه»، «برترین بانک اسلامی در قطر» و همچنین «برترین بانک اسلامی در سودان را دریافت کند.
کد خبر : ۱۲۳۷۸۳
بانک قطر

به گزارش ایبِنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، جوایز سالانهGlobal Finance  به دنبال یک فرایند دقیق و تحت نظر هیئت مدیره مجله جهانی مالی نیویورک با ارزیابی بانک‌های پیشرو و ارائه‌دهندگان خدمات مالی در سراسر جهان صورت می‌گیرد. هیئت مذکور، تحقیق گسترده‌ای در مورد نامزدهای موجود انجام می‌دهد و با یک کمیته مستقل از کارشناسان در ارتباط با دستورالعمل نوآوری در حوزه توسعه و همکاری اقتصادی به مشورت و رایزنی می‌پردازد.


بانک اسلامی قطر (QIB) پس از ارزیابی‌های گسترده توسط تیم کارشناسی Global Finance، توانسته است چهار جایزه معتبر بانکی ازجمله «برترین بانک مشارکتی اسلامی در جهان»، «برترین بانک اسلامی در خاورمیانه»، «برترین بانک اسلامی در قطر» را برای دومین سال پیاپی و همچنین «برترین بانک اسلامی در سودان» را در سال ۲۰۲۱ دریافت کند.  


معیارهای انتخاب بانک علاوه بر شهرت و میزان رضایت‌مندی مشتری شامل شاخص‌هایی همچون میزان رشد دارایی‌ها، سودآوری، روابط استراتژیک، میزان توسعه تجارت و نوآوری در محصولات و خدمات جدید بوده است.


بانک اسلامی قطر با داشتن پروفایل مالی قوی و راه‌اندازی محصولات نوآورانه سازگار با شریعت و ارائه راه‌حل‌های دیجیتال به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتریان خرد و شرکتی در قطر و خارج از کشور توانسته است به طور پیوسته تجارت مالی خود را گسترش داده و بدین ترتیب نقش و سهم قابل توجهی در رشد مالی اسلامی در قطر، خاورمیانه و فراتر از آن داشته باشد.


ارزش کل دارایی‌های بانک QIB حدود ۶٫۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است و در حال حاضر به رقم ۱۷۴٫۴میلیارد ریال قطری رسیده است که ناشی از رشد فعالیت‌های بانکداری متمرکز در این کشور می‌باشد. فعالیت‌های تأمین مالی نیز با رشد چشمگیر ۴٫۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به رقم ۱۱۹٫۱ میلیارد ریال رسیده است و سپرده‌های مشتریان با ثبت رقم ۱۱۸٫۱ میلیارد ریال قطری از رشد ۵٫۸ درصدی نسبت به دسامبر ۲۰۱۹ برخوردار بوده است.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها