11 ارديبهشت 1400 - 15:57

متوسط قیمت کالاهای خوراکی در فروردین ١٤٠٠

مرکز آمار ایران اعلام کرد در نخستین ماه سال، مرغ ماشینی" با ٥,٩ درصد، "گوشت گاو یا گوساله" با ٥.٦ درصد و "گوشت گوسفند" با ٥.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
کد خبر : ۱۲۳۷۸۵
تورم

به گزارش ایبِنا؛ در فروردین ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:


نان و غلات:


در این گروه، اقلام "شیرینی خشک" با ٦,٨ درصد و "برنج ایرانی درجه یک" با ١.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:


در این گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با ٥,٩ درصد، "گوشت گاو یا گوساله" با ٥.٦ درصد و "گوشت گوسفند" با ٥.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "روغن مایع" با ٥,٣ درصد، "شیر خشک" با ٣.٩ درصد، "کره پاستوریزه(کره حیوانی) و دوغ پاستوریزه" با ٢.١ درصد بوده است. همچنین در این گروه قیمت "تخم مرغ ماشینی" با ٦.١ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.


میوه و خشکبار:


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "انار" با ٨,١ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در این گروه قیمت "موز" با ٢٦.٧ درصد و "هندوانه" با ١٥.٩ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.


سبزیجات و حبوبات:


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "گوجه فرنگی" با ١٨,٢ درصد، "نخود" با ٦.٦ درصد، "لپه" با ٤.٨ درصد و "عدس" با ٤.٣ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در این گروه قیمت اقلام "خیار" با ١٤.٢ درصد، "کدوسبز" با ١١.٣ درصد و "پیاز" با ٦.٣ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.


قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "شکر" با ٥,٦ درصد، "قند" با ٤.٨ درصد و "نوشابه گازدار" با ٤.٦ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر