12 ارديبهشت 1400 - 14:32

افزایش ۱۹۵ میلیارد دلاری ثروت ثروتمندان آمریکا در زمان بایدن

ثروتمندترین افراد آمریکا در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری بایدن ۱۹۵ میلیارد دلار ثروت خود را افزایش دادند.
کد خبر : ۱۲۳۸۱۵
بایدن

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، می خواهد ثروتمندترین افراد آمریکا سهم عادلانه مالیات خود را پرداخت کنند، اما معلوم شده که آنها به یکی از اصلی ترین ذی نفعان دوره ریاست جمهوری وی تبدیل شده اند. طبق محاسبات بلومبرگ، از زمان روی کار آمدن بایدن مجموع ثروت خالص ۱۰۰ نفر برتر ابرثروتمند آمریکا، ۱۹۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. از زمان انتخاب وی تا مراسم تحلیف، آنها ۲۶۷ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کردند و مجموع سود خود را از ۴ نوامبر به ۴۶۱ میلیارد دلار رساندند.


این افزایش ثروت میلیاردرها در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری بایدن حدود ۲۰ درصد از سهام نقدی است که آن میلیاردرها بین مراسم تحلیف ترامپ و انتخابات ۲۰۲۰ جمع کرده اند. طبق اطلاعات بلومبرگ، آنها در آن دوره ۸۶۰ میلیارد دلار ثروتمندتر شدند. این دستاوردها عمدتاً مبتنی بر اقدامات محرک مالی عظیم برای کمک به اقتصاد در کاهش بحران ویروس کرونا است که منجر به روند صعودی بازار سهام شد. علاوه بر اقدامات هزار میلیاردی مورد توافق ترامپ، بایدن بسته محرک دیگر ۱.۹ تریلیون دلاری را نیز تصویب کرد. این امر باعث تقویت دوباره سهام شد، تا جایی که شاخص های  اند پی ۵۰۰ و داو جونز از زمان تحلیف بایدن حدود ۱۰ درصد جهش داشتند.


سران بزرگ فناوری و تجارت الکترونیکی مانند آمازون و فیس بوک، هم در اوج همه گیری و هم در آخرین افزایش در بازار سهام، بزرگ ترین برنده ها بودند. طبق گزارش موسسه مطالعات سیاسی و گزارش آمریکایی ها برای عدالت مالیاتی، دارایی خالص میلیاردرهای آمریکایی طی ۱۳ ماه گذشته ۵۵ درصد افزایش یافته و به ۴.۵۶ تریلیون دلار رسیده است. با این حال، بایدن در اوایل هفته جاری گفت که می خواهد ۱ درصد از ثروتمندترین افراد آمریکا و شرکت ها سهم عادلانه خود را پرداخت کنند. او می خواهد میلیاردها دلار به این اقتصاد وارد کند و پیشنهاد می کند که بالاترین نرخ مالیات برای کسانی که ۴۰۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند به ۳۹.۶ درصد برسد و برای کسانی که سالانه بیش از ۱ میلیون دلار درآمد دارند، مالیات بر سود سرمایه افزایش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها