13 ارديبهشت 1400 - 13:49
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تداوم روند نزولی بورس؛ شاخص کل ۱۳۵۹۰ واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳ هزار و ۵۹۰ واحدی معادل ۱.۱۵ درصد به یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۱۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۳۸۴۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۵۴۵  واحدی معادل ۱.۱۵ درصد به رقم ۳۰۳ هزار و ۶۳۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۴۶۶ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد، عدد ۴۲۳ هزار و ۱۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۵۴ واحدی به رقم ۲۷۵ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۵۲۴۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۷۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۱۷۰ واحد کاهش به رقم ۸۴۹ هزار و ۳۲۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۲۶۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شستا، کگل، پارسان و رانفور با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپاسار، وبملت و وپخش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۲ میلیارد و ۳۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۱۶ هزار و ۶۹۱ نوبت معامله و به ارزش ۱۹ هزار و ۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وپخش(داروپخش‌ (هلدینگ‌) با ۵.۵۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ساراب، وساخت، سمازن، واعتبار و دعبید بود. همچنین نماد معاملاتی کدما(معدنی‌ دماوند) با ۳۴.۱۷  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کفپارس، رانفور، وتوصا، فارس، فایرا و شغدیر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس ریزش شاخص ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر