19 ارديبهشت 1400 - 15:27

سایه سنگین کرونا بر گرسنگی ۲۰ میلیون نفر در جهان طی یکسال اخیر

شبکه جهانی مبارزه با بحران‌های غذایی گزارش کرده که حداقل ۱۵۵ میلیون نفر در جهان با بحران غذایی روبرو هستند که ۲۰ میلیون نفر در سال گذشته به این جمعیت اضافه شده‌اند.
کد خبر : ۱۲۳۹۶۶
معیشت

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی،  بر اساس گزارشی از شبکه جهانی مبارزه با بحران های غذایی (GNAFC)، تعداد افرادی که با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند و نیاز به کمک فوری برای نجات معیشت و زندگی دارند، در سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح پنج ساله رسید. آژانس بشردوستانه ای که توسط اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد ایجاد شده گفت که این وضعیت از سال ۲۰۱۷ در حال بدتر شدن است. سال گذشته حدود ۲۰ میلیون نفر افزایش سالانه داشت، که تعداد کل را به حداقل ۱۵۵ میلیون نفر در ۵۵ کشور رساند.


این گزارش می گوید: یک سال پس از اعلام همه گیری Covid-۱۹، چشم انداز برای سال ۲۰۲۱ و بعد از آن بسیار ناخوشایند است. درگیری، محدودیت های مربوط به همه گیری، دامن زدن به مشکلات اقتصادی و تهدید مداوم شرایط نامساعد جوی احتمالاً در ادامه بحران مواد غذایی خواهد بود.


طبق این تحقیق، حدود ۱۳۳ هزار نفر در شدیدترین سطح فاجعه ناامنی حاد غذایی در سال ۲۰۲۰ بودند. برای جلوگیری از مرگ گسترده و از دست رفتن معیشت، اقدامات فوری در بورکینافاسو، سودان جنوبی و یمن مورد نیاز است. حداقل ۲۸ میلیون نفر دیگر (در ۳۸ کشور) در سال ۲۰۲۰ با سطح اضطراری ناامنی حاد غذایی مواجه شدند، به این معنی که آنها یک قدم با گرسنگی فاصله داشتند.


طی پنج سالی که GNAFC گزارش سالانه خود را منتشر کرده، سی و نه کشوردچار بحران غذایی شده اند. این جمعیت با تأثیر ناامنی حاد غذایی بالا، از ۹۴ تا ۱۴۷ میلیون نفر بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ افزایش یافته است. آفریقا همچنان بیشترین آسیب پذیری از بحران غذایی را به خود اختصاص داده است و ۶۳ درصد جمعیت کل جهانی در بحران سال گذشته بوده، در حالی که در سال ۲۰۱۹، این تعداد ۵۴ درصد جمعیت جهان بود. افغانستان، هائیتی، سودان جنوبی، سوریه، یمن و زیمبابوه حداقل ۴۰ درصد از این جمعیت بودند.


GNAFC گفت: همه گیری Covid-۱۹ شکنندگی سیستم غذایی جهانی را نشان داد و همینطور نیاز به سیستم های عادلانه تر، پایدار و انعطاف پذیر برای تغذیه خوب و مداوم ۸.۵ میلیارد نفر را تا سال ۲۰۳۰ نشان داده است.

برچسب ها: معیشت بحران کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر