20 ارديبهشت 1400 - 12:18

ثبات قیمت طلای جهانی

با وجود داده‌های کمتر از حد انتظار مشاغل ایالات متحده، قیمت طلا ثابت ماند.
کد خبر : ۱۲۳۹۸۱
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه معاملات طلا بیشتر شد، پس از اینکه داده های مشاغل کمتر از حد انتظار ایالات متحده، امید پایین نگه داشتن نرخ بهره را برای مدتی پشتیبانی کرده و جذابیت این فلز را تقویت می کند. هر اونس طلای اسپات پس از رسیدن به بالاترین قیمت ۱۸۳۴.۹۶ دلار قبلی، با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۴۲.۹۱ دلار رسید. معاملات آتی طلا در ایالات متحده با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۳۵.۰۰ دلار در هر اونس رسید.


به گفته یک تحلیل گر در حال حاضر گزارش مشاغل ایالات متحده، شروع و پایان داستان طلا است و در حاشیه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باعث کاهش انتظارات از این بازار شده است. وی افزود: با این حرکت صعودی، ۱۸۵۰ دلار سطح کلیدی بعدی برای طلا خواهد بود. داده های روز جمعه نشان داد که رشد مشاغل ایالات متحده در ماه آوریل به طور غیرمنتظره ای کند شده است، در حالی که با بهبود سریع بهداشت عمومی و کمک گسترده دولت، مشاغل، متقاضی کارگران و مواد اولیه هستند. یک مقام رسمی فدرال رزرو گفت: ۲۶۶ هزار شغلی که شرکت های آمریکایی در ماه گذشته اضافه کردند مورد انتظار نبودند.


بانک مرکزی ایالات متحده متعهد شده که نرخ بهره را تا افزایش تورم و اشتغال پایین نگه دارد. نرخ پایین بهره، فرصت نگه داشتن شمش های بدون سود را کاهش می دهد و دلار را تحت فشار قرار می دهد. شاخص دلار نزدیک به پایین ترین سطح طی بیش از دو ماه سقوط کرد.


به گفته یک تحلیل گر تکنیکی، ممکن است طلای اسپات مقاومت ۱۸۴۷ دلار در هر اونس را آزمایش کند، شکست قیمتی بالاتر می تواند منجر به افزایش تا ۱۸۶۷ دلار شود. روز جمعه دارایی های بزرگترین صندوق معاملات ارزی با پشتوانه طلا( SPDR Gold Trust) ، ۰.۶ درصد افزایش یافت. پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۹۳۴.۱۵ دلار رسید. نقره با ۱.۱ درصد افزایش به ۲۷.۷۴ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۲۵۶.۲۷ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر