23 ارديبهشت 1400 - 11:22

قیمت نفت افت کرد

بحران کرونا در هندوستان به عنوان سومین واردکننده بزرگ نفت باعث شد تا قیمت نفت از بالاترین سطح طی هشت هفته گذشته خود عقب نشینی کند.
کد خبر : ۱۲۴۰۵۴
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز پنج شنبه قیمت نفت کاهش یافت و با وجود نگرانی ها در مورد بحران ویروس کرونا در هند، سومین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان و با پیش بینی های آژانس بین المللی انرژی و اوپک که مجدداً تقاضا افزایش پیدا می کند، از بالاترین سطح طی هشت هفته گذشته عقب نشینی کرد.


نفت خام برنت پس از افزایش بیش از یک درصدی در روز چهارشنبه، ۳۲ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش در ۶۹ دلار در هر بشکه قرار گرفت. نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۳۱ سنت کاهش، یا ۰.۵ درصد، به ۶۵.۷۷ دلار در هر بشکه رسید.


به گفته یک تحلیل گر، به نظر می رسد قیمت های نفت خام بالاتر برود اما تا زمانی که اوضاع در هند بهبود یابد، احتمالاً نفت وست تگزاس اینترمدیت از سطح بالای اوایل ماه مارس را رد خواهد کرد.


روز چهارشنبه آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود گفت: تقاضای نفت در حال پیشی گرفتن از عرضه است و پیش بینی می شود این کمبود حتی در صورت افزایش صادرات نفت توسط ایران، بیشتر شود.


اوپک به پیش بینی بازگشت تقاضای نفت جهانی در ۲۰۲۱ با وجود رشد اقتصادی چین و ایالات متحده متاثر از بحران کرونا در هند، پایبند ماند. اما نگرانی جهانی در مورد اوضاع هند، دومین کشور پرجمعیت جهان، که در آن گونه هندی کرونا در حومه در حال شیوع است، افزایش می یابد.


پزشکان متخصص هنوز نمی توانند به طور قطعی بگویند که چه زمان موارد ابتلای جدید آرام می گیرد و سایر کشورها از انتقال این گونه که اکنون در سراسر جهان در حال گسترش است، نگران هستند. کمبود سوخت شش روز پس از تعطیلی خط لوله اصلی امریکا، در حال بدتر شدن است. این خط لوله امیدوار است تا پایان هفته بتواند بخش بزرگی از این شبکه را به بهره برداری برساند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر