23 ارديبهشت 1400 - 13:13

بهره‌برداری از ۹۴ پروژه زیربنایی مناطق آزاد با دستور رئیس‌جمهور

طی مراسمی همزمان با عید سعید فطر ۹۴ پروژه زیربنایی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور با دستور رئیس‌جمهوری به‌ بهره‌برداری رسید.
کد خبر : ۱۲۴۰۵۶
حسن روحانی

به گزارش ایبِنا، ۹۴ پروژه زیربنایی و سرمایه گذاری با بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی قشم، چابهار، اروند، ارس و مناطق ویژه اقتصادی پیام و سلفچگان همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر با حضور رئیس جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید. از این تعداد ۳۸ پروژه در منطقه آزاد ارس افتتاح شد که ارزش این سرمایه گذاری ها ۱۷ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال و ۳.۷ میلیون دلار است که برای ۴۹۸ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.


۳۱ پروژه در منطقه آزاد چابهار به ارزش سرمایه گذاری ۱۴۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. آماده سازی اراضی ۱۲۰۰ هکتاری پتروشیمی نگین مکران، ۲۸ واحد انبار و خدمات عمومی و اختصاصی، مجتمع تجاری رویال سنتر مکران و آغاز به کار شبکه تلفن همراه مکران تِل ۴ پروژه بزرگ افتتاح شده امروز در چابهار است.


همچنین در قشم ۱۱ پروژه به ارزش سرمایه گذاری ۴ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال و ۲۱ میلیون دلار ، در منطقه آزاد اروند ۷ پروژه به ارزش سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال، و ۱.۶ میلیون یورو بخش خصوصی، ۴ پروژه در مناطق ویژه اقتصادی پیام با سرمایه‌گذاری هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و یک و نیم میلیون دلار و ۷ میلیون یورو بخش خصوصی و ۳ پروژه در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با حجم سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیارد ریال و ۷۰۰ هزار یورو و اشتغالزایی ۱۶۵ نفر به بهره برداری رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر