24 ارديبهشت 1400 - 16:52

قیمت نفت کاهش یافت

به دنبال مرگ و میر بیشتر ناشی از COVID-۱۹ در هند و راه اندازی مجدد خط لوله ایالات متحده، قیمت نفت باز کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۴۰۶۴
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز جمعه قیمت نفت پس از کاهش ۳ درصدی دیروز، باز هم کاهش داشت، با اینکه موارد ابتلای ویروس کرونا در هند به عنوان مصرف کننده اصلی نفت همچنان بالاست و خط لوله اصلی سوخت ایالات متحده پس از تعطیلی به دلیل حمله سایبری کار خود را از سر گرفت. معاملات آتی نفت خام برنت با ۳۵ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۶۶ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۶۳.۵۴ دلار در هر بشکه رسید.


یک تحلیل گر ارشد بازار گفت:  افزایش چرخه ای کالا به شدت متوقف شد و بازار انرژی نمی داند که وال استریت در مورد تورم و روند کند بهبودی در هند چه خواهد کرد. هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است. تقاضای نفت خام برای نیمه دوم امسال همچنان خوب است و مانع از افت قابل توجه قیمت نفت می شود. قیمت ها تحت فشار افزایش گسترده قیمت کالاها، کمبود نیروی کار و داده های ب بیشتر از حد انتظار مصرف کننده ایالات متحده قرار دارند که در این هفته باعث نگرانی تورمی شد که قادر است فدرال رزرو را مجبور به افزایش نرخ بهره کند. افزایش نرخ بهره معمولاً دلار آمریکا را افزایش می دهد، که به نوبه خود قیمت نفت را تحت فشار قرار می دهد.


روز پنج شنبه هند برای دومین روز متوالی بیش از ۴۰۰۰ مورد مرگ COVID-۱۹ را ثبت کرد در حالی که موارد ابتلا زیر ۴۰۰ هزار بود و کارشناسان مطمئن نیستند که چه زمانی این تعداد به اوج خود می رسد.


در ایالات متحده، جو بایدن به رانندگان اطمینان خاطر داد که تأمین سوخت تا آخر این هفته به حالت عادی برمی گردد، حتی در صورتی که تقریباً یک هفته پس از حمله سایبری به خط لوله اصلی انتقال سوخت کشور، بنزین جایگاه های سوخت بیشتری درجنوب شرقی به پایان برسد. این خط لوله اواخر روز پنج شنبه اعلام کرد که کل سیستم خط لوله خود را مجدداً راه اندازی کرده است. بازرگانان هم در حال بررسی وضعیت خاورمیانه در میان حملات غزه و اسراییل هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر