25 ارديبهشت 1400 - 15:14

تقویت ۵۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۵۲۳ واحدی معادل ۱.۸۹ درصد به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۲۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۵۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۴۰۷۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۴۳۵ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۹۶۶  واحدی معادل ۰.۷۱ درصد، عدد ۴۱۴ هزار و ۹۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۹۲۴ واحدی به رقم ۲۶۹ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۸۷۷ واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۶۷ واحد افزایش به رقم ۸۷۴ هزار و ۸۹۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۸۷۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، کچاد، فملی، فارس، فولاد و شپنا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وامید، اخابر و وتجارت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۹۳۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۴ هزار و ۷۹۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر