26 ارديبهشت 1400 - 08:04

پرداخت ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تا از شروع این طرح تا ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، بالغ بر ۲۴۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های مختلف اشتغالزایی پرداخت کرد.
کد خبر : ۱۲۴۰۸۰
بانک توسعه تعاون 24 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت کرد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، این بانک به عنوان بانک عامل در طرح بزرگ اشتغال پایدار روستایی و عشایری، با برخورداری از ظرفیت های مناسب جهت برررسی دقیق، سریع و کارشناسی پرونده ها و طرح های ارسالی، ضمن رعایت دقیق الزامات و اجرای صحیح این طرح تا پایان فروردین ماه سال جاری،  مجموعا به مبلغ  ۲۴۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به طرح های مختلف تولیدی، کشاورزی و خدماتی در مناطق روستایی و عشایری در سطح کشور پرداخت کرده است.


بر اساس آخرین امارهای موجود در سامانه کارا این تسهیلات در قالب بیش از ۲۶ هزار طرح و پرونده به متقاضیان پرداخت شده و تاکنون سبب ایجاد و تثبیت مجموعا بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی در مناطق مختلف روستایی و عشایری کشور شده است.


گفتنی است با بررسی کامل و دقیق این طرح ها و اهلیت سنجی متقاضیان درخواست تسهیلات، بیش از ۲۶ هزار پرونده از طرح های ارائه شده به بانک، تصویب شده که تسهیلات درخواستی بالغ بر ۹۹ درصد از این طرح ها تاکنون از سوی شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور پرداخت شده و مابقی نیز در انتظار تکمیل مدارک و طی مراحل قانونی از سوی متقاضیان دریافت تسهیلات است.


از میان طرح هایی که با تسهیلات بانک توسعه تعاون تامین مالی شده است،  استان های یزد، خراسان جنوبی و گیلان بهترین عملکرد را از جهت نسبت تسهیلات پرداختی به سهمیه ابلاغی ارائه داده اند و  استانهای همدان، خراسان شمالی و گلستان در رتبه های بعدی قرار داشته اند.


بر اساس این گزارش، بانک توسعه تعاون تا پایان مرحله چهارم طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تمام تعهدات خود را به صورت کامل ایفا نموده و هم اکنون در مرحله پنجم این طرح نیز در حال تخصیص تسهیلات برای تکمیل طرح های نیمه تمام و جدید است.


لازم به ذکر است که بانک توسعه تعاون طی مدت فعالیت یازده‌ساله عهده‌دار عاملیت طرح‌های اقتصادی مهمی در سطح اقتصاد کلان بوده که بی شک اجرای موفق طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، یکی از مهمترین دستاوردهایی بوده که علاوه بر ایجاد ظرفیت و بزرگتر شدن حجم فعالیت بانک باعث اثربخشی بیشتر بانک‌ توسعه تعاون با رویکرد توسعه‌ای در سطح اقتصاد ملی شده است و ایجاد بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی به همت این بانک در مناطق روستایی و کم برخوردار کشور رونق قابل توجهی در بخش اشتغال در مناطق روستایی و عشایری فراهم کرده که علاوه بر بهبود کیفیت زندگی و معیشت در این مناطق، سبب کاهش روند مهاجرت معکوس از روستا به شهر نیز شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر