28 ارديبهشت 1400 - 09:37

قیمت نفت افزایش یافت

با خوش‌بینی به بازگشایی مجدد اقتصاد ایالات متحده و اروپا، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۴۱۴۲
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه قیمت نفت صعود کرد و نسبت به روز گذشته افزایش یافت، در حالی که خوش بینی به بازگشایی اقتصاد ایالات متحده و اروپا نسبت به نگرانی از کاهش تقاضای سوخت در آسیا ناشی از افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹ و موج جدید محدودیت ها غالب بود.


معاملات آتی نفت خام برنت با ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۶۹.۶۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۱۹ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، ۶۶.۴۶ دلار در هر بشکه بود. روز دوشنبه هر دو نفت بیش از یک درصد افزایش یافت.


به گفته یک متخصص، با وجود کشمکش های موجود بین نگرانی های گسترش موارد ابتلا به کرونا در آسیا و خوش بینی به بازگشایی اقتصادی در اروپا و ایالات متحده، این بازار در محدوده ای از معاملات تجاری باقی ماند. برخی انتظارات مبنی بر اینکه مذاکرات بین ایران و ایالات متحده ممکن است منجر به از سرگیری صادرات نفت ایران شود، روند صعودی قیمت نفت را محدود می کند.


اقتصاد انگلیس بازگشایی شد و ۶۵ میلیون نفر پس از چهار ماه قرنطینه COVID-۱۹ پرداخت. با سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون، فرانسه و اسپانیا محدودیت ها را کاهش داده و پرتغال و هلند سفرهای خود را آغاز کرده اند. در ایالات متحده، ایالت نیویورک از روز چهارشنبه در اکثر فضاهای عمومی افراد واکسینه شده نیازی به زدن ماسک ندارند و مناطق دیگر نیز اقتصاد خود را بازگشایی می کنند.


در مقابل، در آسیا، سنگاپور بیشترین تعداد موارد ابتلای محلی را طی ماه های گذشته گزارش کرد و تایوان با افزایش در موارد ابتلا مواجه شد و هر دو کشور تعطیلی های مجدد را دوباره از سر گرفتند.


روز دوشنبه اطلاعات اولیه نشان داد که در هند، دومین کشور با شرایط حاد در همه گیری، فروش داخلی بنزین و گازوئیل توسط پالایشگاه های دولتی در نیمه اول ماه می نسبت به یک ماه قبل با صدمه محدودیت ها به فعالیت های صنعتی و مصرف، تا یک پنجم سقوط کرد.


در مذاکرات ایران و ایالات متحده، ایالات متحده در تلاش برای بازگشت به توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران، پس از تحریم هایی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده پس از کنار گذاشتن توافق از سه سال پیش، اعمال کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر