28 ارديبهشت 1400 - 14:31
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

دلیل افزایش قیمت سکه در بازار/ حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به افزایش قیمت سکه در بازار، گفت: همچنان سکه‌های یک گرمی، ربع و نیم سکه دارای حباب بالا هستند.
کد خبر : ۱۲۴۱۵۹
کشتی آرای

محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به کاهش نسبی نرخ ارز از بعدازظهر روز گذشته تا به امروز، اظهار داشت: نرخ انواع سکه در بازار امروز به دلیل رشد نرخ جهانی طلا، با افزایش همراه شده، هرچند نرخ ارز به عنوان عامل اثرگذار بر قیمت ها در بازار سکه، کاهشی بود.


وی افزود: زمان هایی که قیمت ها رو به افزایش است، هم تقاضا افزایش پیدا می کند و هم قیمت ها و معاملات، جبنه هیجانی پیدا می کند. به بیان دیگر، انگیزه و تقاضا برای خرید طلا و سکه بیشتر می شود.


دیروز در اوایل صبح، قیمت طلا و سکه افزایش داشت و در بعدازظهر به دلیل کاهش نرخ ارز، با افت همراه شد. اما در حال حاضر به دلیل رشد ۲۰ دلاری نرخ جهانی طلا و رسیدن به رقم ۱۸۷۰ دلار، شاهد گران شدن بهای سکه در بازار هستیم.


کشتی آرای در ادامه در خصوص جدیدترین قیمت ها در بازار طلا و سکه به خبرنگار ایبِنا گفت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز تهران، ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که نسبت به روز گذشته، ۱۰۰ هزار تومان افزایش دارد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با رشد ۱۲۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۱۰ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می شود که نسبت به روز دوشنبه، بدون تغییر است. همچنین هر ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، به رقم ۳ میلیون و ۹۰۰ تومان رسیده است.


وی افزود: هر سکه یک گرمی بانک مرکزی،  بدون تغییر نرخ نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته می شود. به گفته نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز با رشد ۳۵ هزار تومانی به رقم ۴ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان رسیده و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت گذاری شده که نسبت به روز دوشنبه، ۱۰ هزار تومان گران تر شده است.


کشتی آرای در ادامه افزود: حباب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در محدوده ۲۰۰ هزار تومان است. وی در پایان در خصوص شرایط بازار اظهار داشت: وضعیت بازار در حال حاضر بعد از گذر از تعطیلات سه هفته ای، خوب و روال دادوستدها نیز عادی است. ولی همچنان سکه های یک گرمی، ربع و نیم سکه دارای حباب بالا هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها