29 ارديبهشت 1400 - 11:46

باج‌گیری ۹۰ میلیون دلاری هکرها از آمریکا

گزارش شده که هکرهای خط لوله اصلی ایالات متحده قبل از تعطیل شدن، ۹۰ میلیون دلار بیت کوین باج گرفتند.
کد خبر : ۱۲۴۱۷۷
باج با بیت کوین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، به گفته شرکت تحلیلی بلاک چین الیپتیک، گروه هکر دارک ساید، مسئول حمله سایبری خط لوله اصلی ایالات متحده، در مجموع ۹۰ میلیون دلار بیت کوین قبل از تعطیلی هفته گذشته باج دریافت کرده است.


این خط لوله اصلی، بزرگترین تاسیسات زیرساختی حمل و نقل سوخت در ایالات متحده که در اوایل ماه جاری با حمله سایبری ویرانگری مجبور شد تقریباً یک هفته تعطیل شود. FBI حمله دارک ساید، باند مجرمان سایبری را که ادعا می شود در اروپای شرقی مستقر است، مقصر دانست.


پیش از این گزارش شده بود که اپراتور این خط لوله ۵ میلیون دلار باج به این گروه پرداخت کرده است. طبق گفته های الپتیک، دارک ساید و شرکت های وابسته به آن حداقل ۹۰ میلیون دلار باج پرداخت شده با بیت کوین را که از ۴۷ کیف پول مجزای ارز رمزنگاری شده تهیه شده، جمع آوری کرده اند. متوسط ​​پرداخت از هر کدام ۱.۹ میلیون دلار بود.


الیپتیک گفت: از کل ۹۰ میلیون دلار، ۱۵.۵ میلیون دلار به توسعه دهنده دارک ساید پرداخت شد، در حالی که ۷۴.۷ میلیون دلار به شرکت های وابسته به آن فرستاده شد. بیشتر وجوه به صورت مبادلات ارز رمزنگاری شده فرستاده شده است، که می توان آنها را به پول فیات تبدیل کرد.


بنیانگذار الیپتیک گفت: به نظر ما، این تجزیه و تحلیل تمام پرداخت های انجام شده به دارک ساید را در بر می گیرد. با این حال، هنوز ممکن است  معاملات بعدی کشف شود و ارقام  اینجا باید در یک حد پایین در نظر گرفته شود.


روز جمعه، الیپتیک اعلام کرد: کیف پول بیت کوین مورد استفاده توسط دارک ساید را برای جمع آوری باج پرداختی شناسایی کرده است. بعداً، محققان امنیتی اینتل ۴۷۱ گفتند که دارک ساید پس از قطع دسترسی به سرورهای خود و تخلیه کیف پول های ارز رمزنگاری شده، بسته شده است.


طبق گفته الیپتیک، کیف پول بیت کوین دارک ساید قبل از تخلیه وجوه آن ۵.۳ میلیون دلار ارز رمزنگاری شده داشت. محققان ۴۷۱، به نقل از یادداشتی از این گروه هکر گفت که فشار از سوی آمریکا عامل موثر بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها