03 خرداد 1400 - 08:32

آشنایی با دوره تنفس تسهیلات بانکی

مدت زمان توقف یا دوره تنفس به مدت زمان بین اعطای تسهیلات تا سررسید اولین قسط گفته می‌شود.
کد خبر : ۱۲۴۱۷۸
تسهیلات کرونا

به گزارش ایبِنا، دوره تنفس در بانکداری اصطلاح مرسومی است که معمولا برای دریافت کنندگان تسهیلات به کار برده می شود و گاهی در برخی برهه ها طرح تنفس چند ماهه برای تسهیلاتی مانند قرض‌الحسنه اعلام می شود که یکی از مهم‌ترین اتفاقات سیستم بانکی است.


مدت زمان توقف یا دوره تنفس به مدت زمان بین اعطای تسهیلات تا سررسید اولین قسط گفته می‌شود و مربوط به تسهیلاتی است که بازپرداخت آنها بلافاصله پس از پرداخت آغاز نمی‌شود و مدت معینی به تسهیلات گیرنده تا سررسید اولین قسط فرصت داده می‌شود.  


به عبارت بهتر، دوره تنفس یا Grace Period یکی از شرایط قراردادها با بانک است که به دارنده حساب بانکی اجازه می دهد اگر پرداخت در دوره زمانی مشخصی پس از استفاده از اعتبار حساب انجام شود آن بانک یا موسسه اعتباری از دریافت سود صرف نظر خواهد کرد در این بازه زمانی که دوره تنفس نام دارد، استفاده از حساب و پول شامل سود نخواهد بود و چنانچه دارنده حساب اقدام به پرداخت حساب استفاده شده در این بازه زمانی نماید می تواند تنها با پرداخت اصل پول، حساب خود را تسویه کند.


دوره تنفس به طور معمول ۱۵ روز تا یک ماه است ولی با توجه به نوع حساب متغیر است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که اعطای فرصت زمانی بازپرداخت بدون سود در این دوره به این معنا نیست که از سود آن حساب صرف نظر شده است.  

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر