29 ارديبهشت 1400 - 16:11

رکورد هفت ساله قیمت بنزین در ایالات متحده امریکا

با ادامه کمبود سوخت منطقه ساحل شرقی آمریکا، قیمت بنزین ایالات متحده در بالاترین سطح ۷ ساله قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۴۱۸۸
بنزین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، به دنبال حمله سایبری ۷ می، قیمت بنزین همچنان بالا ماند و بسیاری از پمپ بنزین ها علی رغم شروع مجدد فعالیت در شبکه خط  لوله کلونیال بسته بودند. رویترز گزارش داد که طبق داده ها، قیمت ها در بالاترین سطح طی هفت سال گذشته بوده و تقریبا ۱۱۶۷۰ پمپ بنزین در روز دوشنبه بسته بودند. آخرین داده های این شرکت این کاهش تعداد را تا ۱۱۲۱۷ پمپ بنزین نشان می دهد.


یک کارشناس گفت که تا ساعت ۹ شب دوشنبه، ۷۳ درصد از ایستگاه های سوخت در واشنگتن دی سی هنوز بدون بنزین بودند و پایتخت این کشور بیشترین آسیب را از کمبود سوخت با بسته شدن نزدیک به ۹۰ درصد از ایستگاه های سوخت در پایان هفته گذشته متحمل شد. حمله سایبری توام با باج گیری که در ۷ ماه می، شبکه خط لوله کلونیال را متوقف کرد، تامین حدود ۴۵ درصد از بنزین و گازوئیل برای منطقه ساحل شرقی را قطع کرد و سازمان های دولتی را به تلاش برای روش های جایگزین حمل و نقل و معافیت موقت از محدودیت های قانونی برای حمل و نقل سوخت سوق داد.


 همزمان، این تعطیلی باعث شد هزاران نفر در ایستگاه های سوخت در سواحل شرقی فعالیت کنند و باعث شد تا هفته گذشته حدود هزار ایستگاه هشدار دهند که بنزین و گازوئیل آنها تمام می شود. به گفته وزیر انرژی گرانهلم، احتمالاً از آخر هفته گذشته مناطق روستایی جنوب شرقی سوخت را با نرخ عادی دریافت می کنند. این ولع خرید، متوسط ​​قیمت بنزین در ایالات متحده را برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بالاتر از ۳ دلار در هر گالن رساند. منطقه جنوب شرقی هم در هفته جاری با تأمین سوخت ترمینال ها و پمپ بنزین ها، محدودیت عرضه را تجربه خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر