31 ارديبهشت 1400 - 09:39
توصیه جدی به سرمایه گذاران؛

بدون تحلیل و کسب اطلاعات وارد بازار رمزارزها نشوید

یک کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال تاکید کرد: مردم باید از صرافی یا کیف پولی که می‌خواهند ارز دیجیتال به آن واریز کنند، شناخت کافی داشته باشند و از صرافی‌های غیررسمی استفاده نکنند.
کد خبر : ۱۲۴۱۸۹
رمزارز

مهرداد فرنوش در گفت‌وگو با ایبِنا با بیان اینکه سومدیریت و ناآگاهی سرمایه‌گذاران از تهدیدهای اصلی بازار رمزارزها محسوب می‌شود، اظهار کرد: قانون‌گذاری در این زمینه باید به سرعت انجام شود و ساز و کار قانونی آن مشخص شود چرا که با بگیر و ببند و ممنوعیت‌ها نمی‌توان جلوی ریسک‌های اینچنینی مانند خروج ارز از کشور را گرفت.


این تحلیلگر بازار رمزارزها تصریح کرد: دولت می‌تواند کانال‌های قانونی معاملات را ایجاد کند و بانک مرکزی نیز به عنوان نهاد ناظر به امر نظارت بپردازد و در صورت تخلف گزارش‌های لازم را اعلام کند و برای جلوگیری از خروج ارز و موارد دیگر به طور مداوم از صرافی‌ها گزارش مالی بگیرد. 


وی با تاکید براینکه سرعت قانون گذاری نهادهای قانون‌گذار در این بخش کند است، افزود: سومدیریت و تناقض در دیدگاه‌های نهادهای مختلف مشکلات را بیشتر می‌کند در حالی که راه‌حل این است که مانند مصوبه سال ۹۸ که ابلاغ شد باید اعلام شود که افراد معاملات خود را با پذیرش ریسک آن باید انجام دهند. 


این تحلیلگر بازار رمزارزها ادامه داد: سال ۹۶ تا ۹۸ ماینینگ رمز ارزها ممنوع بود و در نهایت باعث خروج سرمایه گذاران خارجی از کشور شد چرا که مصوبه مورد نظر هم دیر به تصویب رسید و هم اینکه به درستی تدوین نشده بود. 


فرنوش به مردم توصیه کرد که بدون آموزش و تخصص کافی وارد بازار رمزارزها نشوند و افزود: سرمایه گذاران باید از صرافی یا کیف پولی که می خواهند پولی به آن واریز کنند شناخت داشته باشند و از صرافی های غیررسمی استفاده نکنند. ضمن اینکه با شنیدن هر خبری عجولانه تصمیم نگیرند و به خود ضرر نزنند. 


وی با اشاره به افت ارزش بازار رمز ارزها گفت: بخشی از ریزش بازار رمزارزها قابل پیش بینی بود چرا که از حدود ۴ ماه پیش با افزایش قیمت حبابی مواجه بودیم به نحوی که ارزش بیت‌کوین را از ۱۴ هزار دلار تا ۶۰ هزار دلار نیز رساند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر