30 ارديبهشت 1400 - 10:14

توسعه بخش تعاون از گذرگاه نوآوری قابل تحقق است

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون دستیابی به اهداف توانمندسازی بخش تعاون را از مسیر نوآوری قابل تحقق دانست.
کد خبر : ۱۲۴۱۹۱
توسعه بخش تعاون از گذرگاه نوآوری قابل تحقق است

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، امیرهوشنگ عصارزاده عضوهیات مدیره بانک توسعه تعاون که به‌عنوان سخنران اصلی رویداد اینوتکس در دهمین نمایشگاه نوآوری در پارک فناوری پردیس سخن می‌گفت اظهار داشت: فراهم‌سازی زمینه رشد و بالندگی فعالیت‌های نوآورانه از مهم‌ترین راهکارهای دستیابی به اهداف توسعه‌ای از قبیل ایجاد اشتغال و رونق کسب‌وکارها می‌باشد.

وی افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ ها و کسب‌وکارهای نوگرایانه از راهبردهای اصلی بانک توسعه تعاون طی چندین سال اخیر بوده است و ضمن انعقاد تفاهم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری شکوفایی، تسهیلات مناسبی را به معرفی‌شدگان این دو نهاد اعطا نموده است که این تفاهم‌نامه موجب ایجاد اشتغال در بخش‌های نوظهور اقتصاد و بخش تعاون شده است.

وی در ادامه به تشکیل مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران ((منتا)) اشاره نمود و گفت: بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از ارکان اصلی تأسیس این مرکز حضور یافته است و در توانمندسازی استارتاپ ها و تعاونی‌های نوظهور، دانش‌بنیان نقش موثری ایفا نموده است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: اقدامات و تدابیر این بانک همواره متمرکز بر اعطای تسهیلات اشتغال آفرین و هدایت منابع بانکی به سمت‌وسوی فعالیت‌های تولیدی بوده است.

 وی تصریح نمود: گرچه سرمایه بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک صد در صد دولتی مطابق برنامه‌ها محقق نگردیده است، بااین‌وجود ارکان سیاست‌گذار بانک همواره با برقراری ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و ایفای نقش عاملیت در طرح‌های ملی، نسبت به تقویت توان تسهیلات دهی بانک اقدام نموده است و توانمندی بانک در عرصه بانکداری توسعه‌ای اثبات گردیده است.

عصارزاده خاطرنشان کرد: رویکرد موجود در فعالیت تعاونی‌ها در کارکرد موثری در دستیابی به اهداف مهم اجتماعی از قبیل ایجاد اشتغال فراگیر، پیاده‌سازی نظام عادلانه توزیع و رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و نگاه دانش‌محور به توسعه دارد. شایان ذکر است عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در پنل مشترک با بهزاد شیری مدیرعامل پست‌بانک ایران به تشریح اقدامات بانک توسعه تعاون در طرح‌های ملی از قبیل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت.


بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از غرفه بانک توسعه تعاون
گفتنی است سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی از غرفه بانک توسعه تعاون در این نمایشگاه بازدید نمودند. در این بازدیدها مسئولین غرفه در خصوص فعالیت توسعه‌ای، خدمات بانکداری توسعه‌ای و تسهیلات ارائه‌شده به کارآفرینان و تعاون گران توضیحاتی ارائه دادند.

شایان ذکر است غرفه بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از حامیان اصلی دهمین نمایشگاه نوآوری طی روزهای ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ الی ۱۸ در محل پارک فناوری پردیس برقرار است و ازعلاقه مندان شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌شود تا از غرفه بانک در این نمایشگاه دیدن فرمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر