31 ارديبهشت 1400 - 10:24

افزایش نسبی قیمت دلار و یورو در هفته‌ای که گذشت

بازار ارز در هفته‌ای که گذشت شاهد رشد نسبی نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز بود.
کد خبر : ۱۲۴۲۰۳
دلار

به گزارش ایبِنا؛ بر این اساس در طول هفته گذشته هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور با افزایش قیمتِ خرید و فروش همراه بود.


به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا در آخرین روز کاری هفته، به نرخ ۲۲۲۹۹ تومان در این صرافی ها به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که این رقم نسبت به اولین روز هفته، حدود ۱۶۰۰ تومان گران‌تر شده است. هر چند بهای اسکناس آمریکایی در پایان این هفته همچنان نسبت به اولین روز اردیبهشت ماه سال جاری، بیش از هزار تومان ارزان‌تر است.


همچنین در معاملات روز گذشته، هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز با افزایش نسبت به روز شنبه، به قیمت ۲۷۱۷۲ تومان فروخته شد. یورو نیز همانند دلار نسبت به اولین روز از ماه جاری، بیش از ۸۰۰ تومان ارزان تر است.


بررسی روند هفته های اخیر در بازار ارز نشان می‌دهد سرمایه گذاری در این بازار همچنان از ریسک بسیار بالایی برخوردار است و هر لحظه ممکن است با افزایش عرضه به بازار، نرخ ارز به ویژه دلار آمریکا با کاهش معناداری همراه شود. نمونه این موضوع را می توان در ریزش بهای دلار در هفته های گذشته مشاهده کرد؛ جایی که قیمت دلار آمریکا پس از ماه ها، به یکباره در یک روز چند کانال ریزش داشت و به محدوده بیست هزار تومانی رسید.

برچسب ها: بازار ارز نرخ ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر