31 ارديبهشت 1400 - 10:25

بازار سرمایه در آخرین هفته اردیبهشت ماه قرمزپوش شد

بازار سرمایه در هفته گذشته روندی منفی و نامتعادل را گذراند و در مدار یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۴۲۰۴
بورس

به گزارش ایبِنا، بر خلاف پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌هایی که نشان از روند تعادلی بازار می‌دادند، عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار در این هفته افت داشتند. هرچند ۵۰ میلیارد تومان از سمت بانک مرکزی به بازار سرمایه تزریق شد تا مقداری مساله صف‌های فروش قفل شده در بازار حل شود اما در نهایت بازار با روندی منفی به کار خود پایان داد.


اواین روز از هفته گذشته، شاخص کل با رشد ناچیز همراه بود به نحوی که شاخص کل بورس با ۰٫۴۷ درصد رشد و با ۵ هزار واحد مثبت در مدار یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد قرار گرفت. در روز شنبه ۲۵ ازدیبهشت شاخص کل هم‌وزن هم با ۲ هزار واحد منفی به کار خود پایان داد و همچنین ارزش معاملات به ۳ هزار میلیارد تومان رسید.


برخلاف پیش‌بینی‌هایی که از بازار وجود داشت، یکشنبه ۲۶ ازدیبهشت ماه نیز بازار در نهایت با افت و ریزش همراه شد و شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحد رسید. شاخص کل بورس در روز یکشنبه با ۰٫۷ درصد افت و با ۷۸۹ واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن اما بر خلاف رشد شاخص کل روندی نزولی را در پیش گرفت و ۴ هزار واحد منفی را ثبت کرد و در کانال ۴۱۰ هزار واحد قرار گرفت.


دوشنبه هفته‌ای که گذشت نیز شاخص‌سازان باز هم منفی شدند و شاخص کل بورس در روز ۲۷ اردیبهشت را با ۱۴ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۱۷۴ هزار واحد قرار داد. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۴ هزار و ۱۳۵ واحد در ارتفاع ۴۰۶ هزار واحد ایستاد. در این روز ۳۴۳ هزار معامله با حجم ۶ هزار میلیارد برگه سهم انجام شد و در نهایت ارزش معاملات به ۶ هزار میلیارد تومان رسید. در مجموع شاخص کل بورس ۱٫۱۹ درصد منفی را ثبت کرد.


در پایان جریان معاملات سه شنبه ۲۸ اردیبهشت بازار سرمایه نیز شاخص کل با بیش از هزار واحد افت در مدار یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن هم با ۳۷۸۶ واحد منفی در ارتفاع ۴۰۲ هزار و ۷۹۳ واحد قرار گرفت. تعداد معاملات ۳۵۰ هزار و ۷۷۹ با حجم ۴ هزار میلیارد برگه سهم در این روز بود و ارزش معاملات نیز به ۳هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان رسید.


آخرین روز از معاملات هفته پایانی اردیبهشت ماه نیز، بازار یک دست قرمز شد. چهارشنبه گذشته بازار سرمایه باز هم روندی منفی را گذراند و عمده نمادهای بزرگ و موثر بر شاخص کل هم منفی و نامتعادل معامله شدند. شاخص کل در روز چهارشنبه با ۱٫۶ درصد افت و ۱۸ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد قرار گرفت. همچنین ۳۰۵ هزار معامله با حجم ۴ هزار میلیارد برگه سهم انجام گرفت و ارزش معاملات را به ۳۷۴ میلیارد تومان رساند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر