01 خرداد 1400 - 10:31

افتتاح طرح پتروشیمی مسجد سلیمان با تامین مالی بانک صنعت و معدن

رئیس جمهور در شصت و هشتمین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید،طرح پتروشیمی مسجد سلیمان که از سوی بانک صنعت و معدن تامین مالی شده را به همراه۲طرح‌ ملی دیگر در استانهای خوزستان و بوشهر افتتاح شد.
کد خبر : ۱۲۴۲۱۵
افتتاح پتروشیمی مسجد سلیمان توسط رییس جمهور

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه ۳۰ ام اردیبهشت ماه در ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمان افتتاح پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی سبلان عسلویه و پتروشیمی اکسیر حلال عسلویه را با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون دلار صادر کرد که افتتاح این طرح‌ها در حوزه پتروشیمی برای ۲هزار و ۴۵۴ نفر اشتغال به همراه دارد.


رئیس جمهور پس از ارائه گزارش وزیر نفت درخصوص عملی شدن قول افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با آغاز بهره‌برداری رسمی ۳ طرح پتروشیمی در استان‌های خوزستان و بوشهر، گفت: صنعت پتروشیمی از بخش‌های بسیار مهم برای کشور است که در دولت تدبیر و امید شاهد تحرک بسیار بزرگی در این حوزه بوده‌ایم.


دکتر روحانی با اشاره به حدود دو برابر شدن تولید محصولات پتروشیمی در این دولت از ۵۶ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن، این موفقیت را افتخاری بزرگ برای کشور، دولت تدبیر و امید و برای همه کسانی که در این صنعت فعالیت و تلاش می‌کنند، دانست.


رئیس جمهور همچنین با اشاره به سخنان وزیر نفت درمورد اثرات تحریم و جنگ اقتصادی ترامپ علیه ملت ایران در طول ۳ سال و نیم گذشته بر روند توسعه کشور، اظهار داشت: اگر تحریم نبود، اگر ترامپ نبود و اگر جنایت علیه ملت ایران نبود و گذاشته بودند دولت دوازدهم حرکت خود را در مسیر دولت یازدهم ادامه دهد، ‌دو برابر طرح هایی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، شاهد می‌بودیم.


دکتر روحانی تاکید کرد: مهم این است که برغم همه فشارهای اقتصادی ما از پا نیفتادیم و روحیه خود را از دست ندادیم، تکمیل و افتتاح طرح‌ها را ادامه دادیم و پیروزی‌های بسیار بزرگی به دست آوردیم.


رئیس جمهور افزود: قول افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی در طول یکسال از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، امروز عملی شده که این موفقیت در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور بی‌نظیر است. رئیس جمهور قبل از صدور فرمان افتتاح پتروشیمی مسجد سلیمان در استان خوزستان با تشکر از همه کسانی که در به ثمر رسیدن این طرح ملی بسیار مهم نقش آفرینی و تلاش کرده اند، گفت: مسجد سلیمان به عنوان مرکز اکتشاف نفت ایران و شاید نخستین مرکز اکتشاف نفت در منطقه بوده است که در طول این سالها متأسفانه از یک پروژه عظیم و بزرگ برای فعالیت اقتصادی محروم بوده و امروز این پروژه بزرگ در این شهر افتتاح شده است که می‌تواند سالانه حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیون دلار ارزآوری داشته باشد که هم برای استان هم برای منطقه و هم برای مردم بسیار عزیز و خوب مسجد سلیمان مهم است.


رئیس جمهور با بیان اینکه سرمایه طرح هایی که در استان ها افتتاح می شود از ذخایر ارزی کشور است، گفت: این پول مال خودمان است، پول ذخیره کشور است که به این طرح ها اختصاص یافته و این دولت در سرمایه‌گذاری کار بسیار عظیم و بزرگی انجام داده است.


رئیس جمهور افزود: خیلی متفاوت است که ما امور اقتصادی کشور را به مردم بسپاریم و در اختیار آنها بگذاریم و دولت فقط یاری و کمک کند و تسهیل‌گر و پشتیبانی کننده باشد. شایان ذکر است، طرح پتروشیمی مسجد سلیمان که توسط بانک صنعت و معدن تأمین اعتبار شده است، ۴۴۰ میلیون یورو جهت احداث و بالغ بر ۹۰ میلیون یورو بابت هزینه های زیرساختی و متفرقه دریافت داشته است و با بهره برداری از این مجتمع صنعتی در منطقه زیلایی شهرستان مسجدسلیمان سالانه یک میلیون تن اوره و ۶۵۰ هزار تن آمونیاک تولید شده و برای ۱۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر