01 خرداد 1400 - 13:52

ریزش ۲۷ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز خرداد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷ هزار و ۵۹۱ واحدی معادل ۲.۳۹ درصد به یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۲۵۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۲۸ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۶۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۴۲۲۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه یکم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۱۶۶  واحدی معادل ۲.۳۹  درصد به رقم ۲۹۲  هزار و ۷۶۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۸۹۷ واحدی معادل ۱.۲۳ درصد، عدد ۳۹۲ هزار و ۸۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۱۷۰ واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۸۰۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۲۷۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۳۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۶۹۷  واحد کاهش به رقم ۸۲۰ هزار و ۹۹۶  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۷۱۸۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۲۹۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، کگل، شستا، کچاد، تاپیکو و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپارس، ثامید و ما، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۴۵ میلیارد و ۹۷۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۵۵ هزار و ۳۹۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۶۶۸  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد نمرینو(ایران‌ مرینوس‌) با ۴.۹۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای واعتبار، وتوس، ما، ثامید و امین بود. همچنین نماد معاملاتی فنوال(نورد آلومینیوم‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خساپا، غسالم، خزر، ولپارس، ورنا و خبهمن قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس ریزش شاخص ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر