04 خرداد 1400 - 12:09

بانک توسعه تعاون نشان ممتاز جهش تولید دریافت کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان ممتاز جهش تولید را به مدیرعامل بانک توسعه تعاون اهدا کرد.
کد خبر : ۱۲۴۲۹۶
بانک توسعه تعاون نشان ممتاز جهش تولید دریافت کرد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش تجلیل از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی برتر (جهش تولید و بهره‌وری) نشان ممتاز جهش تولید را به حجت الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون اهدا کرد.


وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش که درمجتمع فرهنگی تلاش برگزارشد، اظهار کرد: شرکت‌ها و برندهای مطرح ملی درصنایع نفت، انرژی، معادن، حمل و نقل و کشتیرانی در زیرمجموعه اقتصادی وزارتخانه مشغول به فعالیت هستند که سهم مهمی از تولید ناخالص ملی برعهده این واحدها است.


شریعتمداری افزود: اصل شفافیت و حکمرانی خوب در واحدهای اقتصادی وزارتخانه جاری شده است و بانک توسعه تعاون، شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان واحدهای ناظر، شرکت‌های زیر مجموعه را به خوبی راهبری می‌کنند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سال جهش تولید گفت: معاونت امور اقتصادی وزارتخانه در ابتدای سال با سیاستگذاری صحیح و فرماندهی مناسب برای تحقق این شعار گام برداشت، برنامه‌های لازم را به بنگاه‌های زیر مجموعه ابلاغ و در ماه‌های اخیر نیز شاخص بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی را اندازه‌گیری کرد.


شریعتمداری، این ارزیابی را اقدامی جدید خواند که در زیرمجموعه واحدهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و ادامه داد: جهش تولید و رشد پایدار در سطح کلان اتفاق نمی‌افتد مگر این که در حوزه‌ها و لایه‌های گوناگون بستر آن فراهم شود.


حجت اله میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: بانک توسعه تعاون در اجرای طرحهای ملی، اقدامات متنوعی به اجرا در آورده است و مدیر عامل بانک نیز اهتمام ویژه‌ای به این مهم داشته است.


وی درباره نحوهٔ انتخاب بنگاه‌های برتر اقتصادی از بین حدود ۴۰۰ شرکت زیرمجموعه توضیح داد: در این زمینه شاخص‌های مهمی یعنی رشد فروش، رشد حاشیه سود ناخالص، رشد مقداری تولید، رشد صادرات و درآمد ارزی، رشد سود، سرمایه‌گذاری جدید، توسعه محصولات، تغییرات فنی و تکنولوژیک شامل بازسازی، تعمیرات و نوسازی بنیادی و پیشرفت فیزیکی و مالی مد نظر قرار گرفتند.


سازمان‌ها، هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نقش بسزایی در ایفای نقش ۱۰ درصدی این وزارتخانه در بخش تولید ناخالص داخلی (GDP) داشتند و در پایان سال ۱۳۹۹ ظرفیت بالقوه خود را به نمایش گذاشتند.


هدف اصلی از برگزاری این همایش ارج نهادن به بنگاه‌هایی بود که به‌رغم تشدید تحریم‌های ظالمانه اقتصادی آمریکا علیه ایران و فراگیری کرونا با اقدامات خود در مسیر تحقق شعار سال گام برداشتند و به بهره‌وری و کار آیی مطلوبی دست یافتند. در این همایش از ۲۶ بنگاه اقتصادی برتر درزمینهٔ تحقق جهش تولید و ۱۱ شرکت برتر در راستای دستیابی به بهره‌وری تجلیل شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر