05 خرداد 1400 - 12:52
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

سبزپوشی بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳ هزار و ۹۱۵ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۷۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۹ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۸۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۴۳۲۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه پنجم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۱۴ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۲۸۷ هزار و ۵۱۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۹۸ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد، عدد ۳۸۳ هزار و ۱۴۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۲  واحدی به رقم ۲۴۷ هزار و ۶۰۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۸۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۰۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۳۸ واحد افزایش به رقم ۸۰۴ هزار و ۸۸۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۵۴۰ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، رمپنا، فولاد، فخوز، نوری، وبملت و فملی با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وصندوق، حکشتی و ونیکی، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۵۴۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۰۷ هزار و ۲۴۵  نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد درازک(دارویی‌ رازک‌) با ۷.۰۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فروس، ولپارس، وساخت، بموتو و سدور بود. همچنین نماد معاملاتی داسوه(داروسازی‌ اسوه‌) با ۱۸.۵۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کفپارس، فلامی، فسرب، کماسه، پتایر و وبیمه قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها