رکورد ۶۰۰ میلیارد دلاری ذخایر ارزی روسیه

بر اساس اطلاعات بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی این کشور رکورد ۶۰۰ میلیارد دلار را زد.
کد خبر : ۱۲۴۳۶۲
ذخایر ارزی

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، براساس اطلاعات بانک مرکزی روسیه، دارایی های طلا و ارز خارجی روسیه پس از افزایش بیش از یک درصدی هفته گذشته، به بالاترین رکورد ۶۰۰.۹ میلیارد دلار رسید. به گزارش این تنظیم کننده: ذخایر ارزی طی یک هفته تا ۲۱ ماه می، ۷ میلیارد دلار یا ۱.۲ درصد افزایش یافت و در مجموع ۶۰۰.۹ میلیارد دلار بود.


ذخایر بین المللی روسیه شامل دارایی های خارجی با نقدینگی بالا مانند سهام های طلای پولی، ارزهای خارجی و دارایی های ویژه است که در اختیار بانک مرکزی روسیه و این دولت است. قبلا این تنظیم کننده سطح هدف برای ذخایر فارکس را ۵۰۰ میلیارد دلار تعیین کرده بود. این دارایی ها از ژوئن ۲۰۱۹ بالای این سطح ثابت باقی مانده است.


سال گذشته، ذخایر ارزی روسیه ۷.۵ درصد رشد کرد و از ۱ ژانویه ۲۰۲۱ به ۵۹۵.۸ میلیارد دلار رسید. بانک مرکزی مدام تنوع داراریی های بین المللی این کشور را کاهش داده و سهم خود را از دلار آمریکا به نفع طلا و سایر ارزها کاهش داده است.


آخرین افزایش قیمت طلا، ذخایر ارزی کشور را برای اولین بار از ماه آگوست گذشته به ۶۰۰ میلیارد دلار رساند. بالاترین رقم قبلی ۵۹۸.۱ میلیارد دلار در آگوست ۲۰۰۸، قبل از بحران مالی جهانی ثبت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر