09 خرداد 1400 - 15:28
باتسهیلات۸۵ میلیارد ریالی بانک صنعت ومعدن؛

طرح توسعه شرکت فرش ستاره افشار میاندوآب آذربایجان غربی افتتاح شد

با حضور رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح توسعه شرکت فرش ستاره افشار میاندوآب با تسهیلات ۱۸۵ میلیارد ریالی بانک صنعت و معدن در استان آذربایجان غربی افتتاح شد.
کد خبر : ۱۲۴۴۰۵
فرش ستاره افشار میاندوآب

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت تولیدی فرش صنعتی افشار زرینه و ستاره افشار میاندوآب‌ اظهار داشت: ظرفیت تولید فرش صنعتی در کشور طی ۱۰ سال گذشته ۲.۵ برابر شده و از ۵۲ میلیون مترمربع به ۱۴۲ میلیون مترمربع رسیده است.


رزم حسینی با بیان اینکه فرش ماشینی یک کالای کاملا صادرات محور و بومی است، بیان داشت: حدود هزار واحد صنعتی در این زمینه در کشور وجود دارد که در سه شیفت کاری هم اکنون فعالیت کرده و زمینه اشتغال خوبی را در کشور فراهم کرده اند.


وی با بیان اینکه همه این واحدها تولیدات خود را صادر هم می‌کنند، افزود: صادرات فرش در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۶ درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در حوزه صنایع و معادن پیشرفت قابل توجهی دارد، اظهار داشت: میاندوآب در عرصه تولید صنعت فرش فعال و حرف های زیادی برای گفتن دارد.


وی با اشاره به دغدغه های کارآفرینان و فعالان فرش صنعتی در رابطه با رفع تعهدات ارزی نیز گفت: پس از آبان ماه سال گذشته در راستای مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ستاد اقتصادی، تمامی صادر کنندگان که تعهد ارزی و یا پرونده قضایی تا سال ۱۳۹۷ داشتند، ملزم شدند از محل واردات و صادرات خود، واردات انجام دهند و یا آن را به دیگران واگذار کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر