ثبات قیمت طلای جهانی بالاتر از ۱۹۰۰ دلار

قیمت طلا روز دوشنبه پس از افزایش بیش از حد انتظار قیمت‌های مصرف کننده در ایالات متحده در ماه آوریل و حمایت از این فلز گرانبها به عنوان حفاظ تورمی، بالاتر از سطح کلیدی ۱۹۰۰ دلار ثابت ماند.
کد خبر : ۱۲۴۴۱۶
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، قیمت هر اونس طلای اسپات ثابت بود و به ۱۹۰۳.۲۵ دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده نیز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۹۰۷ دلار در هر اونس رسید. قیمت های مصرف کننده ایالات متحده در ماه آوریل افزایش داشته و با اندازه گیری تورم که از هدف دو درصد فدرال رزرو رد شده، بیشترین سود سالانه خود را از سال ۱۹۹۲ ثبت کرده است. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به ۱.۵۹۳ درصد کاهش یافته و هزینه نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داده است. روز جمعه کاخ سفید طرح بودجه ۶ تریلیون دلاری را به کنگره ارسال کرد که افزایش هزینه زیرساخت ها، آموزش و مقابله با تغییرات اقلیمی را شامل می شود.


روز دوشنبه سهام های آسیا برای هفته سوم در حال افزایش است، با وجودی که آمارهای شغلی ایالات متحده احتمال بازگشت استخدامی در ماه می را نشان داده و بهبود اقتصاد جهانی به خوبی پیش رود.


SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس با پشتیبانی طلا گفت که دارایی های آن با کاهش ۰.۱ درصدی از ۱۰۴۴.۰۸ تن در روز پنجشنبه به ۱۰۴۳.۲۱ تن در روز جمعه رسیده است. در هفته گذشته تقاضای طلا در هند، دومین مصرف کننده بزرگ، بسیار ناچیز بود، با اینکه بیشتر فروشگاه های طلا و جواهر هنوز برای COVID-۱۹ تعطیل هستند و فروشندگان مجبور به ارائه تخفیف های زیاد هستند. تولیدات صنعتی ژاپن در ماه آوریل افزایش یافت و این امر به تولید ماشین آلات الکتریکی کمک کرد، تولید کنندگان هم از بهبود تمایل برای کالاهای ایالات متحده و چین بهره مند شدند.


هر اونس پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۸۱۹.۱۴ دلار رسید، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۷.۹۴ دلار رسید و پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۱۸۲.۷۴ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها