14 خرداد 1400 - 12:23

هفته پُر فراز و نشیب بورسی

این هفته از بازار سرمایه هرچند با روند مثبت آغاز شد، اما در نهایت با افت و خیزهای مکرر شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۱۴۸ هزار واحد قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۴۴۸۱
بورس

به گزارش ایبِنا، در جریان معاملات شنبه هشتم خرداد بازار سرمایه شاخص کل با ۲٫۵ درصد رشد و ۳۰ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۳۹ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات هم نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۷۰درصد رشد داشته است و به ۵ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد بازار نیز به مبلغ ۴۶۷۵ میلیارد تومان بود. در دقایق پایانی اولین روز از بازار سرمایه این هفته ۱۵۰ صف خرید به ارزش تقریبی ۱۳۵۰ میلیارد تومان وجود داشته و همچنان ۳۰۰ نماد در صف فروش قفل بودند. 


روز دوم از بازار معاملاتی، سرمایه شاخص کل بورس با ۱۷ هزار واحد مثبت به محدوده یک میلیون و ۱۵۶ هزار واحد رسید و ۱٫۵ درصد رشد کرد. روز یکشنبه نهم خرداد، شاخص کل هم‌وزن هم با ۹۳ واحد منفی در محدوده ۳۸۵ هزار واحد قرار گرفت و ارزش معاملات امروز ۵ هزار میلیارد تومان را ثبت کرد.


در سومین روز اما؛  بازار با کاهش ارزش معاملات روبرو بود. در جریان معاملات روز دوشنبه دهم خرداد بازار سرمایه شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد رسید و ۰٫۹۵ درصد افت و ۱۰ هزار واحد منفی را ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن هم با دو هزار واحد منفی در محدوده ۳۸۲ هزار واحد قرار گرفت.  


همچنین در جریان معاملات یازدهم خرداد باز هم شاهد روند منفی بازار بودیم به نحوی که شاخص کل بورس با افت ۰٫۴۷ درصدی در محدوده یک میلیون و ۱۴۷ هزار واحد قرار گرفت و ۵ هزار واحد منفی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن هم با ۰٫۴۲ درصد ریزش و ۱۶۲۷ واحد منفی در ارتفاع ۳۸۱ هزار واحد ایستاد. در این روز ارزش معاملات به ۴ هزار میلیارد تومان رسید اما حجم معاملات نسبت به روز گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.  


در ساعات ابتدایی آخرین روز از بازار معاملاتی بورس این هفته، شاخص کل با ۰٫۹ درصد تغییر مثبت و ۱۰۲۹ واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد قرار گرفت که در نهایت با اندکی رشد با نمره مثبت بسته شد.  


در بازار ۱۲ خرداد، ۸۴ نماد در صف خرید و ۲۳۳ نماد در صف فروش قفل بودند که در این روز ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود سه هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان رسید. شاخص کل بورس، با ۰٫۷۲ درصد رشد و ۸ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۴۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم در روز چهارشنبه با ۰٫۱۷ واحد مثبت و ۶۶۰ واحد رشد در محدوده ۳۸۲ هزار واحد قرار گرفت که ارزش معاملات را به ۴ هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان رسید.  

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر