قیمت طلای جهانی در کانال ۱۹۰۰ دلار در هر اونس

با وجود مشاغل ضعیف ایالات متحده، کاهش دلار و سود اوراق خزانه‌داری، قیمت طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار برگشت.
کد خبر : ۱۲۴۵۵۳
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، دلار و سود اوراق قرضه ایالات متحده با رشد ضعیف مشاغل ایالات متحده در ماه می، روند نزولی خود را آغاز کردند و با این حال روز دوشنبه طلا به ۱۹۰۰ دلار بازگشت. از پنج شنبه، با افزایش دلار و سود اوراق، طلا  با قیمت ۱۸۰۰ دلار معامله شده بود و در نتیجه درخواست های استخدام هفتگی ایالات متحده که در کمترین میزان خود از زمان شیوع COVID-۱۹ در مارس ۲۰۲۰ بود، بیشتر شد.


لیست حقوق و دستمزد غیر کشاورزی برای ماه می، نشان داد که ایالات متحده فقط ۵۵۹ هزار شغل جدید را در ماه گذشته اضافه کرده، حدود ۹۰ هزار شغل کمتر از پیش بینی، هر چند نرخ بیکاری سه درصد کاهش یافته و به ۵.۸ درصد رسیده است. این امرکمک کرد که قیمت طلا قبل از آخر هفته پس از برخی  ضررها، زمینه را برای بازگشت آن به ۱۹۰۰ دلار تا روز دوشنبه فراهم کند.


به گفته یک متخصص: وال استریت باید افزایش تقاضای سرمایه گذاران برای طلا را پیش بینی کند، در حالی که مالیات جهانی و نگرانی از تورم افزایش می یابد. طلا با مقاومت کوتاه مدت در سطح ۱۹۲۵ دلار مواجه می شود. قرارداد آتی طلا در نیویورک کامکس با ۱۸۹۸.۸۰ دلار در هر اونس، با رشد ۶.۸۰ دلاری یا ۱ درصد معامله شد. اما تا ساعت ۳:۱۵ بعدازظهر (۱۹:۱۵ به وقت گرینویچ) به ۱۹۰۲.۴۵ دلار رسید.


قیمت طلای اسپات، پس از بالاترین قیمت روزانه در ۱۹۰۰.۰۳ دلار، در ۱۸۸۹.۴۵ دلار بود. شاخص دلار در برابر یورو و پنج ارز اصلی دیگر، در ۸۹.۸۸۰، پایین تر از سطح کلیدی ۹۰ قرار گرفت. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در مقایسه با اوج افزایش ۱.۶۴ درصد روز پنجشنبه ۱.۵۶ درصد افزایش داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر