19 خرداد 1400 - 14:22
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۸۲۳  واحدی معادل ۰.۷۶  درصد به یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۲۲۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۷۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۸۴  واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۴۵۹۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات آخرین روز هفته (چهارشنبه نوزدهم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۲۸۲ واحدی معادل ۰.۷۶ درصد به رقم ۲۹۸ هزار و ۲۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۲۰۲  واحدی معادل ۰.۸۳ درصد، عدد ۳۸۰ هزار و ۷۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۰۶۳  واحدی به رقم ۲۴۵ هزار و ۳۱۶  واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۱۵۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۷۹  واحد کاهش به رقم ۸۴۴ هزار و ۴۹۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۷۱۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، شستا، وغدیر، کچاد و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، خگستر و خساپا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۳۹ هزار و ۷۰ نوبت معامله و به ارزش ۶۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خمحرکه(نیرو محرکه‌) با ۹.۰۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خمهر، زپارس، کخاک، ختوقا و غشان بود. همچنین نماد معاملاتی خوساز(محورسازان‌ایران‌خودرو) با ۲۲.۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شگل، سیمرغ، های وب، قنیشا، قصفها و شکلر قرار گرفتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر