19 خرداد 1400 - 14:21

انتقاد روحانی از نادیده گرفتن شرایط جنگ اقتصادی در مناظرات

رییس جمهور گفت: در مناظرات انتخاباتی درباره وضعیت اقتصاد چنان صحبت می‌شود که گویی همه چیز عادی بوده و ما در جنگ اقتصادی تمام عیار نبوده‌ایم.
کد خبر : ۱۲۴۶۰۰
روحانی

به گزارش ایبِنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در مناظرات انتخاباتی درباره وضعیت اقتصاد چنان صحبت می‌شود که گویی همه چیز عادی بوده و ما در جنگ اقتصادی تمام عیار نبوده ایم، تصریح کرد: نه در سوال‌ها چیزی در این باره از نامزدهای انتخابات پرسیده شد و نه در جواب‌ها چیزی بود. این مسأله بسیار عجیب و شگفت‌آوری است.


رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید کار خود را با تورم حدود ۳۵ درصد و رشد اقتصادی منفی ۷.۷ درصد آغاز کرد و از حدود یکسال پس از آغاز به کار نیز با افت شدید قیمت نفت مواجه شد، ادامه داد: اگر یک دولت قوی بر سر کار نبود همان تکانه ناشی از افت قیمت نفت کافی بود تا کشور از پا بیفتد، اما دولت تدبیر و امید چنان این تکانه را مدیریت کرد که بعضی‌ها حتی متوجه آن هم نشدند.


روحانی افزود: آمار و ارقام ۴ ساله دولت از ۹۳ تا ۹۶ گواه یک دوران طلایی اقتصاد در ۵۰ سال گذشته است که نرخ متوسط تورم آن ۱۱ درصد و متوسط نرخ رشد اقتصادی نزدیک ۵ درصد بوده است. همچنین در این فاصله در هر ۳ ماهه، نسبت به ۳ ماهه سال قبل حدود ۷۰۰ هزار اشتغال خالص ایجاد شده است.


رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۷ وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی شدیم و کسانی که با افتخار می‌گویند ما در دوران جنگ مسئولیت داشتیم باید بهتر از دیگران بفهمند شرایط جنگ چگونه است؛ جنگی که دشمن‌ترین دشمنان جمهوری اسلامی به ما تحمیل کردند و یکی از اهداف آنها سرنگونی جمهوری اسلامی بود که مدعی بودند در مدت چند ماه به این هدف دست می‌یابند.


روحانی با تاکید بر اینکه می‌خواهم در برابر مردم ایران تواضع کنم چرا که نسبت به مردم بی‌انصافی کرده‌اند، گفت: متاسفانه صبر مردم و مقاومت مردم را نادیده گرفتند. این ملت یک تنه، یکپارچه و متحد در برابر آمریکا و همه آنهایی که یا هم پیمان آمریکا بودند، یا لااقل به ما کمک نکردند، ایستاد و موفق شد. دولت دوازدهم هم به قولی که به مردم داده بود، عمل کرد و اجازه نداد پس از خروج ترامپ از برجام جنگ رخ بدهد و در کشور قحطی ایجاد شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر