19 خرداد 1400 - 16:23

نظام برنامه‌ریزی کارآمد به تحقق اهداف توسعه‌ای منجر می‌شود

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون برخورداری از نظام برنامه‌ریزی کارآمد را در دستیابی به اهداف توسعه‌ای و راهبردی مهم عنوان نمود.
کد خبر : ۱۲۴۶۰۹
نظام برنامه ریزی کارآمد منجر به تحقق اهداف توسعه ای و راهبردی می‌شود

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی بازخوردهای واحدهای اجرایی در بانک افزود: بانک توسعه تعاون در جهت تحقق تکالیف توسعه‌ای و حمایت از تعاونگران و کارآفرینان، نیازمند سیستم بانکداری توسعه ای بوده است که عملیات بانکداری را در تجهیز و تخصیص منابع و ارائه خدمات تخصصی به نحو مناسبی انجام دهد.


وی افزود: هدف ستاد بانک در سطح راهبری و صف بانک در مرحله اجرا، همواره بر این بوده است تا شاخص‌های مالی در همه شعب در سطح مساعد و رو به رشد قرار گیرد، تا امکان عملیات بانکداری توسعه‌ای با قوت و در سطح گسترده فراهم آید.


عصارزاده گفت: این بانک طی سال‌های اخیر در ابعاد گوناگون عملکردی و شاخص‌های مختلف، رشد یافته است و انتظارات برای انجام عملیات توسعه ای بانک در میان دستگاههای اجرایی در سطح ملی و استانها بالا رفته است.


عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به این که روند مستمر و فزاینده برای رشد و توسعه فعالیت‌ها و فراهم‌سازی ابزارهای مورد نیاز، نیازمند سیستم برنامه‌ریزی کارآمد و اثربخش است گفت:  نظام برنامه‌ریزی در صورتی به اثربخشی واقعی دست خواهد یافت که همفکری و تعامل میان سطح برنامه‌ریزی و سطح اجرا وجود داشته باشد.


عصارزاده گفت: کلیه استانها و شعب به عنوان واحدهای اجرایی بانک از اهداف کمی مشخص شده مطلع هستند و با ابزارها و امکانات در اختیار برای تحقق اهداف در زمینه های تجهیز منابع، اعطای تسهیلات، کنترل هزینه‌های عملیاتی و غیر عملیاتی، صدور ضمانت نامه ، کسب درآمدهای مشاع و غیر مشاع تلاش می‌نمایند.


وی در تبیین ابزارهای در اختیار گفت: سیاست‌های اعتباری، سوق دهی مشتریان به استفاده از طرحهای ملی و تسهیلات توسعه ای، بهره مندی از ظرفیت محصولات و خدمات بانکی و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها از جمله مواردی است که مدیران استانی و روسای شعب می‌توانند در تعامل با مشتریان به ویژه تعاونی‌ها از آنها بهره‌جویی نمایند.


عصارزاده گفت: مدیران استانی با آگاهی از اهداف کلان بانک و اهداف راهبردی و برنامه های عملباتی کلان و نیز با شناخت کامل از وضعیت کنونی شعب ، نقش موثری در ارائه بازخوردهای برنامه ها و سیاست های ابلاغی و ارائه پیشنهاد برای بهبود نظام برنامه‌ریزی بانک دارند.


سعید معادی معاون استانها و بازاریابی بانک توسعه تعاون گفت: همه استانها در تلاش هستند تا با حرکت جمعی، سطح مناسبی از عملکرد را در شاخص های گوناگون محقق سازند، تا برآیند عملیات بانکی در استانها منجر به عملکرد شایسته بانک در سطح ملی و دستیابی به اهداف ابلاغی مندرج در طرحهای ملی و تحقق صد در صدی سهمیه بانک در اجرای طرحها گردد.


ایرج شیخ زاده معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون گفت: نظام برنامه ریزی بانک نظامی پویا و فعال است که در تدوین برنامه‌ها، هدفگذاری و تحلیل وضعیت موجود همواره با واحدهای اجرایی همفکری و تعامل مناسبی برقرار می‌نماید.


در این جلسه احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب، امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه ریزی و مدیریت عملکرد، یونس کلانتری رئیس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار، هادی بخت یار رئیس اداره کل راهبری و پشتیبانی استان ها و شعب به تبیین برنامه های ابلاغی پرداختند و محمد شیخ حسینی مدیر شعب استان تهران، محمدعلی محترم مدیر شعب استان سیستان و بلوچستان، علیرضا


اکبری مدیر شعب استان سمنان، رئوف احمدی مدیر شعب استان مازندران، فرهاد شیراوند مدیر شعب استان همدان برخی پیشنهادها و راهکارها را برای پیشبرد بهتر عملیات بانک مطابق اهداف و برنامه ها بیان نمودند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر