21 خرداد 1400 - 11:02
ایبِنا بررسی کرد؛

تغییرات ۴ روزه قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

قیمت انواع سکه و طلا در پایان هفته جاری به نسبت روز دوشنبه که اولین روز معاملات در این هفته بود، روند ریزشی داشت و با نرخ‌های پایین‌تری معامله شد.
کد خبر : ۱۲۴۶۲۹
طلا

به گزارش ایبِنا، بررسی تغییرات قیمت ها در بازار طلا و سکه هفته جاری نشان می دهد که قیمت اونس در هفته جاری با تغییر محسوسی همراه نبود و کارشناسان بر این باورند که بازار طلا همچنان در حالت رکود به سر می‌برد و کمتر کسی در این شرایط با دید سرمایه‌گذاری وارد این بازار می‌شود. 


ضمن آنکه نه تنها سرمایه‌گذاری افت چشمگیری داشته، بلکه خرید طلای زینتی و مصرفی هم به شدت کاهش یافته است. بنابراین تا زمانی که قیمت‌ها به ثبات نرسد، تقاضای بازار تغییر محسوسی نخواهد داشت.


دوشنبه، ۱۷خردادماه


بعد از چهار روز تعطیلی در اولین روز هفته جاری دوشنبه ۱۷ خردادماه  قیمت جهانی طلا تحت تاثیر رشد ارزش دلار کاهش یافت و با شکستن مرز ۱۹۰۰ دلاری به ۱۸۹۰ دلار رسید. طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم را ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید را ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد.


در بازار طلا هم برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۸۵ هزار و ۴۵۶ تومان قیمت اعلام شد. همچنین نیم‌سکه، شش میلیون تومان در بازار معامله شد. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد


سه شنبه ۱۸ خرداد نیز انس جهانی طلا در بازار ۱۸۹۵ دلار ثبت و قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۴ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه طرح جدید هم ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان را به ثبت رساند. نیم سکه نیز به پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت و ربع سکه با قیمت سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.


چهارشنبه، ۱۹ خرداد


چهارشنبه، ۱۹ خردادماه انس جهانی در بازار با کاهش قیمت به ۱۸۹۱ دلار رسید، اما قیمت سکه در بازار داخلی با افزایش قیمت حدود ۴۰ هزار تومانی همراه بود و به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۷۸ هزار تومان ثبت شد و قیمت سکه طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید.


پنج‌شنبه،۲۰ خردادماه


پنج‌شنبه، ۲۰ خردادماه انس جهانی طلا هزار و ۸۸۳ دلار قیمت گذاری شده و مثقال طلای ۱۷ عیار، چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیو ن و ۶۷ هزار بفروش رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و سکه گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

برچسب ها: طلا رکود
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر