افزایش فروش الماس در آلروسای روسیه

با افزایش تقاضای هند، فروش الماس شرکت آلروسای روسیه افزایش ده برابری داشت.
کد خبر : ۱۲۴۶۷۸
الماس

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، در ماه می، آلروسا، جواهری برتر روسیه، افزایش سالانه بیش از ۹ برابر در فروش الماس نتراشیده را تجربه کرد. به گفته این تولید کننده، فروش الماس های صیقلی تقریباً ۵ برابر افزایش یافته است. از نظر پولی، این شرکت پیشروی استخراج الماس در جهان، ۳۴۶ میلیون دلار الماس نتراشیده و ۱۹ میلیون دلار صیقل داده شده فروخته است. میزان فروش کلی در ماه می که بالغ بر ۳۶۵ میلیون دلار بود، ۹ درصد کاهش نسبت به ماه قبل را نشان می دهد.


گزارش شده که این شرکت در پنج ماه اول سال جاری به ارزش ۱۹۲۶ میلیون دلار الماس نتراشیده و صیقلی در مقایسه با درآمد ۹۶۰ میلیون دلاری ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ فروخته است. معاون مدیرعامل این شرکت گفت: نتایج فروش ماه می، تقاضای زیادی را از هند نشان می دهد. وی افزود که برش دهنده ها و صیقل دهنده های آنها کاملاً سازگار بوده و قادر به فرآوری تمام الماس های نتراشیده موجود با وجود این شرایط اپیدمی هستند.


در چهار ماه اول سال جاری، فروش جواهرات در ایالات متحده ۳۰ درصد و در چین ۱۰ درصد از سطح قبل از Covid ۲۰۱۹ فراتر رفت. آلروسا جز سه الماس برتر جهان است، در حالی که سهم آن در تولید جهانی الماس حدود ۲۵ درصد است. شرکت آنگولایی کاتوکا که ۴۱ درصد آن متعلق به آلروسا است، ۶ درصد تولید جهان را استخراج می کند. سرمایه این بازار تقریباً ۹.۵ میلیارد دلار است و یاکوتیا ۳۳ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر