پیش‌بینی نفت ۸۰ دلاری

گلدمن ساکس با بهبود سریع تقاضا، قیمت نفت را ۸۰ دلار پیش‌بینی کرد.
کد خبر : ۱۲۴۶۹۵
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، گلدمن ساکس پیش بینی خود را تکرار کرده که نفت خام برنت در تابستان امسال با بهبود سریع تقاضا رکورد قیمت ۸۰ دلار در هر بشکه را خواهد زد. این بانک سرمایه گذاری در یادداشتی به نقل از رویترز گفت: افزایش نرخ واکسیناسیون منجر به جابه جایی بیشتر در ایالات متحده و اروپا می شود، تقاضای جهانی در ماه گذشته ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به ۹۶.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.


ابتدا گلدمن اظهار داشت که انتظار می رود امسال قیمت نفت برنت رکورد ۸۰ دلار را بشکند و احتمال دارد تا سه ماهه سوم سال جاری این اتفاق بیفتد. سپس، در ماه آوریل، این بانک پیش بینی خود را تکرار کرد و خاطرنشان کرد که تغییر آتی در تقاضا، نباید کم شود.


یک ماه بعد، تحلیل گران گلدمن نوشتند: با توجه به افزایش تقاضا، افزایش قیمت نفت دست نخورده باقی مانده و به احتمال توافق ایالات متحده و ایران در مورد برنامه هسته ای اخیر که منجر به لغو تحریم های ایالات متحده می شود، اشاره کردند.


لغو تحریم های ایالات متحده علیه ایران برای قیمت نفت خسارت بار تلقی می شود، اما ناظران در این مورد اختلاف نظر دارند. به گفته گلدمن، بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی تأثیر مهمی بر پویایی تقاضا و بنابراین قیمت ها نخواهد داشت.


اوایل این هفته، ایالات متحده برخی از تحریم ها علیه مقامات تهران را لغو کرد و قیمت ها ریزش داشت اما نه برای مدت طولانی به طوری که برنت با قیمت بالای ۷۲ دلار در هر بشکه معامله می شد و وست تگزاس اینترمدیت در حال تغییر قیمت با ۷۰.۷۲ دلار در هر بشکه بود.


اوپک گفته که انتظار دارد تقاضای نفت شش میلیون بشکه در روز در سال جاری افزایش یابد و آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که امسال این مقدار ۵.۴ میلیون بشکه در روز و سال آینده ۳.۱ میلیون بشکه در روز اضافه شده و به سطح قبل از همه گیری بازگردد و تا پایان سال ۲۰۲۲، به ۱۰۰.۶ میلیون بشکه در روز برسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر