24 خرداد 1400 - 16:35

بانک پارسیان در مسیر ساختن ایرانی آباد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات می گوید: معمولا تهران و سایر کلانشهرهای بزرگ سهم بیشتری از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص می دهند، اما بانک پارسیان این سنت را شکسته است.
کد خبر : ۱۲۴۷۲۵
جعفر قادری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات می گوید: معمولا تهران و سایرکلان شهرهای بزرگ سهم بیشتری از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص می دهند، اما بانک پارسیان این سنت را شکسته و اولویت اصلی خود را روی حمایت از دهک های پایین درآمدی و مناطق محروم قرار داده است. ادامه این روند می تواند ما را در داشتن ایرانی آباد یاری کند.


جعفرقادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب شعار سال تحت عنوان "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " از سوی مقام معظم رهبری، با بیان اینکه رونق اشتغالزایی و تولید در مناطق محروم اهمیت بالایی دارد، ادامه داد : برخی از بانک ها در این حوزه عملکرد خوبی را ازخود نشان داده اند به عنوان مثال بانک پارسیان طی سال های گذشته عملکرد مطلوبی درحمایت از تولید و اشتغالزایی در مناطق محروم داشته است.


به گفته قادری، آمارهای اعلامی از رشد تسهیلات پرداختی بانک ها در سال گذشته خبر می دهد و این نشان می دهد که برخی از بانک ها حتی بیش از توان خود حامی بخش تولید بوده اند که باید قدردان آنها بود.


وی ادامه داد: البته مسئولین و نمایندگان مجلس باید تمام تلاش خود را برای کاهش تسهیلات تکلیفی به کار گیرند تا موجب منفی شدن تراز نامه بانک ها نشوند. نماینده مردم شیراز در گفت وگو با " نسیم اقتصاد" همچنین نقش بانک ها در شرایط سخت کرونایی را مورد اشاره قرار داد و گفت : برآوردها نشان می‌دهد با شیوع کرونا در ایران ، مجموعه اصناف بخش عمده ای از فروش بالقوه خود را از دست داده‌اند. بدیهی است بار اصلی بخشی از این رکود به دوش بانک هاست چرا که بسیاری از واحدهای صنفی قادر به بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود نبودند و نظام بانکی موظف به حمایت از کسب و کارهای متضرر از پاندمی کرونا هم بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر