26 خرداد 1400 - 11:13

واریز ۷۶ هزار میلیارد ریال سهم آورده متقاضیان مسکن ملی

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۶ هزار میلیارد ریال از سهم آورده متقاضیان مسکن ملی واریز شده است، گفت: نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال از این منابع مردم به پروژه‌ها اختصاص یافته است.
کد خبر : ۱۲۴۷۷۱
محمود شایان

به گزارش ایبِنا، به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، محمود شایان با اشاره به افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن گفت: در حال حاضر سقف تسهیلات ساخت مسکن به روش های معمول ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی است که امسال سقف تسهیلات مسکن برای سازندگانی که از فناوری های نوین در فرایند ساخت استفاده کنند بیش از دو برابر و به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.


شایان گفت: از انبوه سازان درخواست می کنم با توجه به شکاف عرضه با تقاضای مسکن از این تسهیلات ویژه بانک مسکن بهره ببرند تا بتوانیم به تدریج عقب ماندگی های تولید مسکن در کشور را جبران کنیم.


وی درباره میزان عقب ماندگی عرضه از تقاضای مسکن طی سال های گذشته گفت: در حالی که سالانه باید حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته و تولید می شد اما طی سال های گذشته این میزان به کمتر از ۴۰۰ هزار واحد رسیده است.


مدیرعامل بانک مسکن افزود: در همین راستا افزایش سقف تسهیلات ساخت برای واحدهای دارای فناوری نوین به ۴۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی، مشوق بانک مسکن برای تحریک سمت عرضه است و یک فرصت مناسب برای انبوه سازان خواهد بود.


شایان همچنین درباره مشارکت بانک در تامین ملی پروژه های سراسری گفت: در این حوزه بانک مسکن در قالب برنامه اقدام ملی مسکن نسبت به تامین مالی تعدادی از واحدهای مسکونی اقدام کرده است.


وی گفت: در این زمینه متقاضیان برای اینکه بتوانند از ابتدا در پروژه مشارکت داشته باشند ۴۰ میلیون تومان سهم الشرکه خود را واریز کردند که تاکنون بیش از ۷۶ هزار میلیارد ریال از سهم آورده متقاضیان توسط۱۸۰،۶۴۳ نفر واریز شده است.


مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از منابعی که از سوی متقاضیان برای ساخت مسکن ملی واریز شده، تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال از این منابع مردم به پروژه ها اختصاص یافته است. ضمن اینکه حدود ۱،۱۱۴ میلیارد ریال از منابع مالی بانک تزریق شده است.


شایان با بیان اینکه استقبال خوبی از این طرح شده است تاکید کرد: بانک مسکن به تعهدات خود پایبند است و امیدواریم بتوانیم در بازه زمانی مشخص واحدهای مسکن ملی تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر